dollars of euros

hallo,

ik hoor verschillende verhalen, dat het alleen gunstig is om dollars te wisselen ipv euros.
heeft iemand hier ervaring mee?
En is het verstandig om alleen euros mee te nemen ipv dollars.

nog een vraag.
Kan je in chitwan en pokara pinnen met meastro

dank voor jullie reactie

marco

Euro’s zijn minstens zo gewild in nepal. Ik zou geen dollars mee nemen. Al is het maar omdat je eerst dollars moet kopen, dat kost ook weer geld.

Voor het pinnen: http://www.maestrocard.com/gateway/where/where_atm.html

Sluit me aan bij Kingfishereric. Heb daar zowel mijn overgebleven Indiase Roepies kunnen wisselen als Euro’s. Probeer gewoon zo min mogelijk van Valuta te wisselen, voor alles vragen ze een percentage commissie.
Wat betreft het pinnen, in het centrum van Chitwan zitten meerdere pinautomaten. Houdt er rekening mee dat deze dicht zijn op zondag (!!!), dus mocht je aankomen op zondag is het misschien handig op voorhand wat Nepalese roepies te pinnen op het vliegveld ofzo.

Pinnen kan inderdaad ook in Chitwan en Pokhara , wij zijn net 2 dagen terug hou er wel rekening mee dat als er pinautomaten het niet wil zeggen dat ze het ook doen , vaak storingen of iets anders waarom ze het niet doen . Je kan bij 90% van de automaten max 10.000Rps pinnen niet echt veel dus .

Ik zou aanraden (ivm storingen) om ook gewoon € mee te nemen en ze daar dan om te wisselen , er wordt GEEN commissie gerekend bij de bureaus in Kathmandu , Pokhara en Chitwan , de koers lag tussen 1.31 en de 1.29 voor 100 Rp. Tel wel je geld na als je nog in het bureautje staat , bij ons legde men een flinke stapel neer maar met 1000Rps te weinig ,toeval natuurlijk :frown:

welke bureaus bedoel je? de bank?

Nee ik bedoel de wissel bureautjes waarvan er veel zijn , bij de de bank kan je natuurlijk ook wisselen maar zal de koers altijd een stuk ongunstiger voor je zijn .

1 like

accepteren ze alle euro biljetten? Ik heb me laten vertellen alleen euro biljetten vanaf 50 euro

Wij hadden alles van 5 tot 100 euro biljetten , geen enkel probleem .
Nogmaals tel het het wel altijd na wat je in roepies terug krijgt .

1 like

Ja, dat is ook mijn ervaring, ze wisselen alle biljetten. Ik heb het in Nepal nog niet meegemaakt, dat ik te weinig kreeg, maar waarschuwen is altijd nuttig!