Ik heb laatst geld overgemaakt van Visa naar Western Union. De kosten waren ongeveer 4,5% van het bedrag. Voordeel is dat de persoon het in Kenia direct kan ophalen.
Ook heb ik geld over gemaakt voor vrijwilligerswerk dat ik ga doen. Van AbnAmro naar Barclays in Nairobi. Dat kostte maar 17,50 (voor 1100 euro overboeken). Viel me dus mee.
Als je geld over maakt, kijk dan hoeveel Keniaanse shilling de ontvanger krijgt voor het totaal aantal euro’s dat je verstuurd, dan kun je pas een goede vergelijking maken …
Als de overschrijvingskosten laag zijn (laag lijken) bij Equity, Western Union of wie dan ook, dan kunnen zij tegelijkertijd een veel ongunstige eigen wisselkoers hanteren, waardoor de ontvanger uiteindelijk alsnog minder Kes in handen krijgt dan bij een andere aanbieder, die een gunstigere koers maar hogere overschrijvingskosten in rekening brengt.
Bij bankoverschrijvingen zijn vaak verzend en ontvangstkosten van toepassing, daar bovenop wordt voor het opnemen bij Keniaanse banken vaak nog een standaardbedrag in rekening gebracht aan de ontvanger…
goed nieuws voor de Belgen , Prepaid Union werkt nu ook met Maestro…
1500ksh (belwaarde) kost bij Prepaid 16 euro
1500 ksh (Mpesa) kost bij Tuma pesa 17 euro ,en dat was toch 1 van de goedkoopste als het snel moet , Prepaid doet het binnen de minuut !!
het is goed dat er verschillende manieren zijn
om geld over te maken
1500 kes belwaarde kost dus € 16
1500 kes is ongeveer € 13.50
onkosten € 2.50 is ook weer ongeveer 15% aan onkosten
Ik heb enkel vergeleken met Tuma pesa, maar ik wou enkel aantonen dat er voor noodzendingen een snelle oplossing is .Iemand zonder belwaarde in het buitenland is op minder dan 1 minuut geholpen .
het is goed dat er meerdere
wegen naar rome leiden
niets mis mee
>>>