Geld opnemen werkt niet

Ik kan al dagen geen geld opnemen, zowel met mijn Maestro kaart als met mijn Mastercard, beide van ING. Iemand anders problemen hiermee? Ik zit in whistler en krijg steeds het bericht ‘bank institution unavailable’

Iemand een tip hoe ik geld kan overmaken naar een rekening van iemand die hier woont?

Heb je het bij geldautomaten van verschillende banken geprobeerd? In mijn ervaring kan je met een ING pinpas in noord amerika niet bij alle automaten geld opnemen, een maestro logo op de automaat is geen garantie.

Afgelopen jaar heeft mijn reisgenoot wel in whistler gepind, ik weet niet wat voor bankpas die had, maar als ik op de kaart zoek naar banken in whistler is het volgens mij de RBC op de whistler way. Misschien een poging waard als je daar nog niet bent geweest.

Geld overmaken naar een buitenlandse rekening kan gewoon met ING internet bankieren. Hiervoor heb je volgens mij de IBAN en/of swift codes nodig van de bank van de ontvanger. Die kan je meestal vinden op de website van de betreffende bank.

Succes!

Gister vertelde Nielsvk mij dat hij ook problemen had met geld opnemen. Ook sinds een paar dagen.

Neem contact op met je bank om het uit te zoeken. Wellicht kan men bij het loket je helpen?

Ik kon in Canada met mijn rabobankpasje alleen pinnen bij 'n echte bank (TD Canada Trust werkte bij mij altijd) al die portable ATM’s deden 't bij mij ook niet.

Hey ik ben sind 2 december in Canada en ik kan ook met mijn ING pas (maestro logo) geen geld pinnen. Denk dat ik inmiddels wel bij 6 a 7 verschillende banken geweest ben. Ik zit momenteel in Toronto. ING opgebeld die me vertelden dat ze niet wisten hoe lang deze ‘storing’ ging duren. Mijn creditcard komt pas over 2 weken en moet nu constant geld lenen van de mensen waar ik bij woon op het moment erg irritant. Als je iets hoort hierover of een oplossing hebt hoor ik het graag!

ps. zelfs bij een heuse ING bank hier kan ik geen geld opnemen aangezien deze blijkbaar geheel onafhankelijk van elkaar opereren. Je zou zeggen dat ik met identificatie toch geld van mn rekening zou moeten kunnen krijgen.

Inmiddels nogmaals met de alarmlijn gebeld. Blijkt dat er grootschalige fraude met bankpassen aan de gang is in Canada. Als ze de rekeningen niet zouden blokkeren dan worden ze allemaal leeggetrokken. Soort zelfbescherming van de bank dus eigenlijk aangezien ze alles anders moeten gaan vergoeden.

Nu de oplossing: bellen met de alarmlijn, paspoort bij de hand houden. Ze verbinden je door met Western Union waarbij je dan een transactie moet regelen waarna je bij een Western Union kantoor in de buurt je geld op kan halen. De kosten die je hierdoor maakt worden vergoed door de bank werd mij verzekerd.Hoop dat je hiermee geholpen bent! Succes met je geld naar Canada toveren :slight_smile:

1 like

Ok dan ga ik dat proberen.

Mijn credit card werkt iig ook niet om geld mee op te nemen. Wel om mee te betalen.

Ik kon ook niet pinnen met mijn ING-betaalpas. Op advies van ING met mijn ING MasterCard gepind, dat werkte wel gewoon maar kost €4,50 (met betaalpas is gratis).

Net ING aan de lijn gehad, ik krijg die €4,50 terug maar ze adviseren niet meer met de betaalpas te pinnen in Canada, en kunnen de veiligheid niet garanderen. Het is nog niet duidelijk hoe en wanneer deze situatie opgelost gaat worden.

ING Direct is een heel ander bedrijf dan ING Bank.

Heeft iemand al meer nieuws van de ING gehoord? Het duurt wel echt lang namelijk…

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden bij aankomst in Canada (ik zit bij Rabo). Ik moest na aankomst van het vliegveld in de stad het ‘deposit’ betalen bij het desbetreffende hotel. Pinnen werkte niet en de nabijgelegen Canada Trust kon ik ook geen geld opnemen.

Ik heb de volgende dag een Canadese bankrekening geopend en via internetbankieren geld daarop gestuurd. Aangezien hier een aantal werkdagen overheen gingen vertelden ze me dat de meeste europese bankpassen wel geaccepteerd worden door BMO (Bank of Montreal). Dit klopte, ik heb hier netjes geld uit de muur kunnen opnemen.

Pinnen werkt sowieso niet met Maestro/Cirrus-kaarten. Hier is alles InterAc, ander systeem.
Canadian Trust ondersteunt geloof ik alleen maar InterAc, maar de meeste banken ondersteunen inderdaad wel Europese kaarten (BMO, National Bank, Desjardins, ING Direct, etc.)

Ik had dit zelfde probleem 2 jaar geleden in Canada.
Heb een Spaanse bank die alleen maestro als logo op het pasje had staan.
Na vragen, proberen bij verschillende banken en naar mijn bank in Spanje bellen… was de oplossing: Alleen bij de BMO kon ik pinnen.

Alle andere banken hebben het logo van Visa en daarom kon ik daar niet pinnen.
Terug (op vakantie in Spanje) naar mijn bank gegaan daar en een 2e pas erbij aangevraagd met Visa logo erop. En daar kon ik overal bij elke bank bij pinnen behalve de Bank of Montreal.

Heeft misschien niks met de storing te maken waar jullie ellende van hebben maar 2 jaar geleden kon ik voor 31 dec wel gewoon overal pinnen met mijn oude Spaanse bankpasje en opeens was het veranderd… wie weet is het een tip dit!

Vervelend probleem hopelijk snel opgelost voor iedereen!

Ik heb ING gemaild en kreeg de volgende melding:

“Op dit moment zijn er geen geldautomaattransacties mogelijk met de Betaalpas in Canada. Dit komt omdat er sprake is van veel fraude bij de Geldautomaten in Canada. Met het skimmen van Betaalpassen kunnen criminelen geld cashen van uw Betaalrekening. In het belang van onze klanten hebben wij daarom besloten het geldautomaatverkeer met Canada tijdelijk stil te leggen. Het is wel mogelijk om bij winkels te betalen die Maestro accepteren. Wij raden u aan om tijdelijk gebruik te maken van een creditcard.”

Ik ga mijn ING opzeggen en ga op zoek naar een andere bank.

1 like

Wat er boven wordt aangegeven klopt, ING kan wel geld overmaken naar een Western Union bank maar of dat nou erg handig is… Wij hebben erg veel problemen laatst gehad met geld opnemen en/of betalen. Dankzij nog een kaart van ABN AMRO hebben we toch geld kunnen pinnen. CreditCard van ING werd ook maar af en toe geacepteerd. Wat mij met name stoorde was de onwelwillendheid van het ING personeel die ik 2 keer aan de lijn heb gehad en die me alleen verder konden helpen als ik even tijdens openingsuren terug zou bellen… Net handig met eentijdverschil van 9 uur…

Goede tips om vooral met veel vragen naar je bank te gaan voordat je naar een land vertrekt.
Ik ben t/m half november 2010 in Canada geweest en kon op veel plekken met mijn Rabobank bankpas met Maestro-logo makkelijk pinnen. Soms zelfs in winkels.

Het overboeken van Nederland naar Canada en vice versa was wel zoeken en gokken geblazen, daar er in Canada andere benamingen lijken te worden gebruikt. Ze lijken er niet op de hoogte van het IBAN-systeem.

Mocht je vanuit bijv. Vancouver (BC) of een andere plaats in het verre westen willen bellen, dan moet je er helaas aan denken vlak voor het slapen even met een gekochte internationale telefoonkaart (v.a. CAD 5.00). BC is 9 uren later, dus vanaf 18:00 (6 PM) bellen.
Voor de Toronto en de meer oostelijke regio’s, is het prima om vanaf 15:00 uur 's middags (3 PM) te bellen.

Volgens ING zou pinnen weer moeten werken in Canada:

http://www.ing.nl/particulier/betalen/buitenland/creditcard/canada/index.aspx

“Het is weer mogelijk om met de Betaalpas geldautomaattransacties te doen bij geldautomaten die Maestro accepteren.”

Kan iemand dat misschien bevestigen (zit zelf in NL op dit moment)?

Ik kon afgelopen week zonder problemen geld pinnen met me ING pas bij een Servus Union bank in Leduc. Dus denk dat alles weer werkt zoals het hoort!kon

1 like

Mijn zus was afgelopen week op visite. Met de ING bankpas zonder problemen gepind bij Desjardins ATM, idem voor haar vriend.

1 like