Namaste
Ondertussen is de spreekwoordelijke kogel door de tempel en gaan wij laatste week november vertrekken voor ± 6 weken naar Nepal.
Na 2003 eindelijk weer terug op de plek die we liefhebben.
Voor het moment heb ik nog even 2 vragen en wel :
- Wij hebben zelf een B&B en camping en in de wintermaanden komen de boekingen binnen, maar wij hebben “snelle respons” hoog in het vaandel staan en dus wil ik eigenlijk voor die 6 weken onbeperkt 3G internet hebben.
Hoe en waar regel ik dat het beste?
- Wat is slimmer euro’s in cash meenemen of gewoon pinnen in Kathmandu?
Dank voor de hulp weer
Subha ratri
Van 3 G heb ik geen verstand. Ik wandel meestal een internetcafe in wanneer ik wil mailen of zo. Laatste keer dat ik in Kathmandu was had ik nog geen smartphone 
Geld pin ik altijd ter plekke. Voor de zekerheid heb ik 50 of 100 euro bij me, mocht ik echt in de problem zijn en er geen pin apparaat functioneert.
Hoi Erik
Begrijpelijk, maar de 3G is echt belangrijk omdat we minimaal 3 weken een trekking gaan lopen waar zeer waarschijnlijk niet al te veel wifi-spots aanwezig zullen zijn (Manaslu circuit).
Er waren hier en daar al internetcafés, de 2 keer dat ik de Manaslu liep. Nu lijkt er in grote delen WiFi te zijn. Mooie trek overigens, alleen het eerste stuk afdaling na de Larke pas kan lastig zijn, sneeuw, ijs en steil!
WiFi and Internet Access
On leadership of Mahabir Pun, broadband wireless internet is on action on most part of Manaslu. There is no WiFi access on Tsum, a good cyber is running on Samdo. You can contribute small amount even on USD 1 for WiFi in Manaslu. Mahabir Pun | Internet Hall of Fame