Dagelijkse kosten trekking

Hallo

Onze laatste trekking dateert al weer van 2003. Waar wij nu het meest benieuwd naar zijn? De dagelijkse kosten tijdens de trekking, dus : ontbijt - lunch - avondeten - slapen.

Wij hebben ondertussen begrepen dat ze nu ook weten hoe ze geld moeten verdienen en dat je voor de warme douche moet betalen en voor internet, niet meer dan logisch, maar wat kost het slapen en eten (gemiddeld) ? Hoe hoger hoe duurder, ook dat weten we.

Het idee is nu om in de eerste 3 weken van december de Manaslu trekking te lopen…tenzij hier heel veel mensen gaan zeggen dat we dat absoluut niet moeten doen :dag:

Ben benieuwd naar de reakties

Ik ga alvast zeggen dat je dat absoluut wel moet doen. Twee keer gelopen, prachtige trekking. Vergeet je stokken niet, eerste deel van de afdaling van de Larke pas is een pittig project, zelfs met stokken. Ik heb hem nooit in december gedaan, dus het kan dan ander weer zijn, maar daar valt zo van te voren toch weinig over te zeggen. Wees bijvoorbeeld zo flexibel dat als je in Kathmandu of zo hoort dat er 2 meter sneeuw ligt, dat je dan elders een trekking gaat doen.

Geen idee wat het kost, ik maak alleen kampeertrekkings en dan wordt er zelf gekookt. Normaal is het slapen erg voordelig omdat ze het schaarse geld verdienen aan je eten en drinken. Zolang je matig blijft met alcohol en zo zal het allemaal reuze meevallen met die kosten.

Hallo Erik

We hebben redelijk wat ervaring, totaal 3 maanden in Nepal geweest. Zullen zeker rondvragen in Kathmandu en stokken zijn ook present.
In december gaan wij in ieder geval neit kamperen :backpack:

Mooi dat jij enthousiast bent over de trekking, nu maar hopen dat er dan nog geen sneeuw ligt. Ik heb ondertussen ergens bedragen gevonden van ± € 20 pppd en dat is prima te doen, iets duurder ook trouwens :zon02:

Beste,

Voor 20 EUR per dag kan je prima nog luxe leven. Als je heel basis wil eten en slapen is dit mogelijk voor 10 EUR per dag.

Ik was voor een trekking van 14 dagen 200 EUR kwijt. Maar je kan het veeeel duurder maken.

The choice is yours :wink:

Hoi Jasper

Thanks voor je update. Gaat helemaal goedkomen dus.
Goedkoop ticket is ook al gespot. geloof dat Turkish Airlines nu het goedkoopst is vanaf A’dam voor rond de € 550

Nog 9 maanden te gaan >>>

Turkish Airlines is vaak het goedkoopst en ook het comfortablst. Minste overstaptijd. In 10 a 12 uur ben je in Nepal.

Geniet van je reis! (Al is dat pas over 9 maanden)

Jasper

Zoals Erik al zegt, December kan er sneeuw liggen. Zeker als er vooraf al een pak is gevallen zal het niet meer weg dooien en wordt vooral het stuk vanaf de pas naar beneden tricky. Stijgijzers en pickel zijn dan wel noodzakelijk of zelfs verplicht na de tragische ongevallen afgelopen jaar in en rond Annapurna. Zelfs Poon Hill was afgelopen jaar een grote ijsbaan en moeilijk te belopen aan de oostkant. De lodges in Manaslu zijn basic, dus het eten ook maar ieder jaar wordt het beter. Veel plezier!

BTW…ik hoorde dat je her en der ook nog een wifi-mogelijkheid hebt.
Wij hebben een eigen bedrijf dus het zou fijn zijn als we tijdens de trekking af en toe mail kunnen beantwoorden

Hoe zijn de mogelijkheden?

Afhankelijk van de trekking. Meestal in de grotere standplaatsen is er wel wifi. Zo zijn er bij de MBC trekking op 5 plek wifi, naar wat ik kan herinneren namche, tinboche, dinboche, gorakshep, en gokyo.

Jasper

In Samagaon is al een paar jaar een internetcafe, Wifi rukt snel op.
http://manaslucircuittrek.com/1355/wifi-is-coming-to-manaslu/

Namaste,

Ter info: Heb ooit in december “Larke La” gelopen - tot onze grote verwondering waren alle lodges na de afdaling gesloten - zomaar - te weinig toeristen.

Aanbevolen voor reizen…nu en morgen… en vooral nu voor zeer effectieve hulpverlening

http://manaslucircuittrek.com

En aldaar nu natuurlijk speciaal na de bevende aarde aldaar:

http://manaslucircuittrek.com/2005/25th-april-earthquake-manaslu-tsum/