Vraag: korte trekking in Nepal, december

Hallo,

Wij willen tijdens kerst/oud en nieuw (ong. 8 dagen) vertrekken naar Nepal om te genieten van de natuur en bergen.
Weet iemand of we een korte trekking kunnen doen?

Grtzz van Esther

Ik ga toevallig ook in december naar Nepal en gaan in 8 dagen de Langtang trekking doen. Deze gaat tot 3870m. Als je wat minder hoog de bergen in wilt kun je ook de Helambu (max 3640m) trekking doen, beide liggen in de omgeving van Kathmandu. Langtang is een uurtje of 10 met de bus vanaf Kathmandu, Helambu nog korter.

Hallo Esther,

er zijn verschillende mogelijkheden, zoals bvb. Poon Hill of Langtang of Jomsom. Als je graag meer info wil, mag je me altijd contacteren annemie@treknepal.be , wij hebben wel wat trekking-ervaring in Nepal (mijn man is namelijk een Nepalese trekkinggids:wereld:). Kijk ook eens op onze website www.treknepal.be . Groetjes en een fijne reis!
Annemie

Ik zou ook voor Langtang kiezen, erg mooi gebied!

Hallo!

Bedankt allemaal voor de reacties…
hebben jullie nog advies wbt:
Is het mogelijk om in Kathmandu een trekking (en materialen) te reserveren? of moet je dat vooraf doen? en wat zijn ong. de prijzen dan?
dacht tijdens de tekking te logeren in lodges.
De reisperiode van ons is van 24-12 t/m 8-1…

tja, ik heb wat info gelezen en prachtige foto’s gezien van de langtang en de jomsom… zucht:wub:

Groet!

Het ligt er maar net aan wat je gaat doen en hoe je het wilt doen. Als je een gids en/of een drager wilt, dan zou ik het hier vast regelen. Ik neem niet aan dat je alle tijd van de wereld hebt wanneer je eenmaal in Kathmandu bent. trekkingbureautjes genoeg in Kathmandu, makkelijk te vinden via internet. Als ze bij de TAAN zijn aangesloten weet je dat dragers fatsoenlijk betaald krijgen en verzekerd zijn.
Trekkingspullen heb je zo bij elkaar in Kathmandu, je struikelt er over de buitensportzaakjes. Mocht je van te voren je trekking regelen dan kan je altijd vast aangeven dat je een slaapzak/donsjas wilt huren zodat zij er van weten en je kunnen helpen.
Slaapzak kun je huren (1- 2 euro per dag), een winddichte nep-North face met inritsbaar fleecevest kun je kopen voor zo’n 20 euro. Veel meer, buiten je schoenen, heb je aan speciale trekkingspullen niet nodig.

Er zitten ook twee legale winkels met echte North face en Mountain Hardware. Dan heb je echte kwaliteit voor een schappelijke prijs.

Hallo Esther,
als je via ons zou boeken, vragen we voor de Langtang trekking 18 euro per dag (lodge en 3 maaltijden per dag) per persoon. Als je een gids wil, komt hier 10 euro per dag bij, maar die prijs kan je natuurlijk delen door het aantal personen waarmee je samen op trekking gaat. Voor Jomsom komt de prijs op 20 euro per persoon per dag, en 11 euro voor een gids. Iets duurder omdat deze streek ook wat duurder is. Denk er wel aan dat je voor Jomsom sowieso nog een vlucht zult nodig hebben als je maar acht dagen ter beschikking hebt.
Andere kosten die je moet rekenen voor een trekking zijn: transport naar begin- en eindpunt van de trekking, route-permit, TIMS-kaart, verzekering voor de gids en administratiekosten. Het totaal hiervan zal rond de 70 euro per persoon liggen.
Huren van materiaal kunnen we ook voor je regelen, de prijzen stonden hier al vermeld door kingfishererik.
Laat maar iets weten of je mag ook steeds bellen voor meer info! annemie@treknepal.be of www.treknepal.be
groetjes