Tips korte trekking Nepal

Hallo. Wij, mijn vrouw en ik (56 en 53 jaar), vertrekken vrijdag 3.12 a.s. voor week naar Kathmandu. In principe hebben wij in deze stad een kamer geboekt voor de hele week maar wij willen natuurlijk ook graag iets van de omgeving zien. Wij zijn behoorlijk actief en goed ter been. Van de andere kant realiseren wij ons dat, gelet op de beperkte tijd die wij hebben, we ook geen al te gekke dingen kunnen gaan doen in deze korte tijd. Wij dachten zelf aan een trekking rond Kathamandu. Ik lees b.v. veel over Langtang. Mag ook verder weg zijn alleen zou dat dan per vliegtuig moeten omdat we natuurlijk te beperkt zijn v.w.b. de tijd. Als we namelijk ook nog 8 uur of meer moeten reizen zijn we alleen met reizen al 2 dagen kwijt. Ook een tocht naar het natuurpark lijkt ons ons zeer interessant. Wij zoeken eigenlijk naar de ‘ervaren’ nepalgangers die ons wat nuttige tips kunnen geven. Eventueel telefonisch zou ook welkom zijn. Ons E-mail adres is tonkuyken@msn.com. Alvast bedankt voor de moeite.

Startpunt van Langtang is Dhunche, 10 uur rijden. Dat lijkt me, als je een week de tijd hebt, dus geen optie. Waar je makkelijk kunt lopen is Helambu. Beginnend vanuit Sundarijal bijvoorbeeld, hooguit een uurtje met de bus. Dan kun je een dagje rondkijken op het platteland en eind van de dag gewoon weer naar Kathmandu.

Ook de moeite waard is een overnachting in Nagarkot. 's Morgens kijken of je bij zonsopkomst de Everest kunt zien en daarna een wandeling naar Bhaktapur. Prachtig door de rijst en mosterdvelden, mooi uitzicht op de bergen.
Vanuit Nagarkot kun je ook bv naar Dhulikel lopen. Beetje googelen en je vindt nog meer wandelingen (naar Panauti vanuit Dhulikel bv).

Een tripje naar Chitwan, 3-4 dagen) kun je zo regelen in Kathmandu als je daar heen zou willen.

1 like