Ik en m’n vrouw zijn voornemens half oktober [als alle collega’s weer terugzijn] naar Nepal te gaan.
We hebben ongeveer een 25 dagen te spenderen.
Wij beiden zijn 2 half- veertigers met een goede wandelconditie.
Wie heeft er leuke tips en aanbevelingen want we hebben nog niets geregeld.
tja met een goede wandelconditie dan kun je je lol echt op in Nepal
het absolute summum is natuurlijk het annapurna cirquit. 3 weken rond de annapurna met als hoogste pas 4800 meter geloof ik. de trek naar everest basecamp is ook super, maar veel meer basic. en als je wat minder lang weg wilt, er zijn zo ontzettend veel tochten, wandelingen, trektochten.
poon hill, kathmandu vallei
verder is er natuurlijk zat te doen. ik zou cker pokhara en chitwan NIET overslaan, want vond dat erg relaxed en leuk en ontspannen. ik heb iets te lang in thamel doorgebracht en vond dat nou niet echt representatief voor nepal…
De Langtang regio vind ik ook de moeite. Gemiddeld spendeer je 9 dagen aan deze trekking (2dagen busrit incl.). hoogste punt waar ik ben geweest is ongeveer 5000 meter en ligt aan de grens met Tibet.
Chitwan is een nationaal park ten zuiden van Kathmandu en is interessant om na je trekking te doen. Het is er erg rustig en het leuke daar is dat je om 14uur elke dag met de olifanten het water in mag om ze te wassen.
Wat ik ook leuk vond om te doen, maar wel zwaar, was een driedaagse mountenbike in de Kathmandu vallei. Rafting of kajaken is er ook aangenaam. Tijdens zo’n rafting heb je plaatsen zmet weinig stroming en dan kan je het water in en genieten van de omgeving en het zonnetje.
Baktapur is een koningsstad en is bekend om zijn pottenbakkers maar ook om de prachtige architectuur. het is leuk om hier tijdens een mountenbikerit te stoppen voor een aantal uur, of een dag.
Kathmandu zelf en vooral Thamel is leuk, maar wordt je snel beu. Te veel toeristen, te veel lawaai. Ik zou er niet langer dan 2 dagen doorbrengen.