Mogelijkheid (mobiele) telefoon/internet

Hallo,
Heeft iemand enig idee hoeveel mogelijkheden er op de Annapurna trek zijn, om contact te leggen met het thuisfront? M.b.v. E-mail en telefoon? Heeft het zin om een mobiele telefoon mee te nemen of ben je nergens bereikbaar?
Ik weet van het Everest gebied dat we op een paar plekken internetcafees tegenkwamen 8 jaar geleden. Maar hoe is het nu in 2007 in dit gebied? Ik verwacht dat misschien in Manang en Johmsom wat zal zijn. En in Pokhara en Kathmandu zelf natuurlijk.
Ik hoop dat iemand op korte termijn iets kan laten weten hierover, want we vertrekken zondag a.s…

groetjes, Joosjes

Het is voor mij al weer even geleden (jaar of 5), maar ik kan me herinneren dat het niet mogelijk is om in Nepal mobiel te bellen, omdat alles via de sateliet werkt (heb je een speciaal netwerk voor nodig oid, weet er het fijne ook niet van).
In de grote steden, zoals Kathmandu en Pokhara zijn voldoende internetcafe’s te vinden en anders kan je altijd vanuit een hotel bellen met een vaste telefoon. Tijdens de trekking zijn de contactmogelijkheden zeer beperkt tot niet aanwezig. Je gids zal voor noodgevallen wel een telefoon bij zich hebben, maar het is niet de bedoeling om daarmee naar Nederland te bellen.
Misschien is er inmiddels iets veranderd, maar dit is iig mijn ervaring.
Succes en veel plezier op je reis!