1 februari vertrek ik voor minstens 2 maanden naar Kathmandu (en hopelijk zal ik ook meer te zien krijgen van Nepal)
Het meeste heb ik inmiddels wel geregeld, maar waar ik nu over twijfel is of ik een extra telefoon wil meenemen of niet.
Ik heb namelijk een smartphone (wat ouder type) en deze is simlock vrij. Als ik in Nepal een simkaart koop, kan ik die dus gewoon in mij smartphone doen lijkt mij. Klopt dat? Of werkt dat niet omdat mijn telefoon Europees is oid? (ik ben niet zo technisch slim met dit soort dingen)
Andere optie is een extra telefoontje kopen (€25 voor een simpele bij Kijkshop) en hier de Nepalese sim in doen. Is dit verstandig?
Kan ik Nepal eventueel ook voor weinig een geld een telefoon kopen?
het handigste lijkt mij dat ik de Nepalese sim gewoon in mijn smartphone stop, zodat ik altijd maar 1 tel bij me heb (voor als ik ergens wifi heb is de smartphone natuurlijk handig)
Maar is dit ook daadwerkelijk handig?
Ik hoop dat iemand met wat meer ervaring me hier bij kan helpen
Hoi! Ik zit momenteel ook in Nepal.
Ik heb voor 110RPS (dat is ongeveer 1 euro) een simkaart gekocht. Ik heb inderdaad mijn smartphone en oude nokia (echt oude nokia) bij me.
Met mijn smartphone heb ik met de Ncell (nepalese simkaart) gewoon overal bereik en zo af en toe dus ook WIFI. In mijn oude nokia heb ik de simkaart zitten van Nederland.
Ik zou wel een simkaart kopen en twee telefoontjes meenemen. Om twee redenen:
Smsen voor jou vanaf Nepalese nummer naar NL nummer kost je 10 eurocent ipv 51 eurocent, wat je betaalt met je NL nummer.
Smsen ontvangen in het buitenland is altijd gratis en NL mensen betalen hetzelfde bedrag als normaal als ze je smsen op je NL nummer ongeacht of je wel of niet in het buitenland zit.
ALs toevoeging… In Nepal zijn mobiele telefoons erg goedkoop. Is natuurlijk wel allemaal chinese namaak, maar dan nog.
Een namaak samsung galaxy s3 kost € 30,-. Niet mee te skypen maar wel veel funsties die je op een normale sg-s3 ook vindt.
Goedkoop telefoontje heb je hier nieuw voor en paar euro.
Als je van plan bent ook veel te reizen en dus onderweg te zijn, lijkt het me praktisch om voor een simpele telefoon te gaan met Nepalese simkaart. Mocht daar iets mee gebeuren dan is het niet zo erg!
Smartphone voor wifi is natuurlijk handig, maar er zijn (zeker in Kathmandu) een heleboel internetcafés, dus dat zal geen probleem zijn!
Nog wel handig om te weten als je een simkaart in Nepal koopt. Ik heb er één gekocht in Kathmandu en toen hadden ze een kopie van mijn paspoort en visum nodig, een pasfoto, 2 vingerafdrukken, de naam van mijn grootvader enzovoorts. Alles is erg ongeorganiseerd in Nepal, maar in dit opzicht dus niet…
Je kunt gewoon overal simkaarten kopen zonder deze onzin hoor. Is dan wel vreselijk ‘illegaal’
De verkopende partij zet dan de kaart op zijn naam. Merk je verder niets van. Koop altijd mijn simkaarten voor al mijn telefoons op die wijze en nooit een probleem gehad.