Geen huurauto, geen georganiseerde reis, toch woestijntocht?

In april zijn mijn vriend en ik voor anderhalve week in Marokko. Naast Fez (beginpunt), Meknes en Marrakech (eindpunt) willen we de woestijn zien, bij voorkeur met een kamelentocht en overnachting in de woestijn.

We reizen niet met een huurauto, maar met Supratours of CTM. Nu kom ik op internet alleen woestijntochten tegen waarbij je een huurauto moet hebben (of een auto met privéchauffeur moet huren) om bij het startpunt van een dergelijke tocht te komen. Of het wordt aangeboden als onderdeel van een georganiseerde reis. Wij willen dit juist doen als ‘losse’ excursie binnen onze zelf uitgestippelde reis.

Het lijkt me dat zoiets bijvoorbeeld vanuit Ouarzazate toch ook mogelijk moet zijn als ‘losse’ groepsexcursie waarvoor je geen eigen vervoer nodig hebt? Ik heb die mogelijkheden alleen niet kunnen vinden op internet, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Ben benieuwd naar evaringen, alvast bedankt!

Foutje. Ik schreef Ouarzazate, maar ik bedoel Erfoud. Andere opties zijn natuurlijk ook welkom!

van fez pak je de bus naar merzouga, nachtbus is goed te doen. bij merzouga ligt erg chebbi, de mooiste duinen van marokko. check in in een van de hotels en ga lekker je eigen gang. groepsexcursie is helemaal niet nodig. je kunt prima zelf de woestijn in en je kunt ook kameeltochten ter plekke regelen.

‘Groepsexcursie’ is meer bedoeld om aan te geven dat we er geen problemen mee hebben om zo’n kamelentocht in een groepje van 4-8 personen te doen. Maar als dit met z’n tweeën (+ gids) te doen is, dan is dat ook prima natuurlijk. Ik neem iig aan dat ze je niet zonder begeleiding per kameel de woestijn in sturen. :wink:

Erg Chebbi is idd het gebied dat we het liefst willen bezoeken. Ik kwam opties tegen met vervoer vanuit Erfoud per 4WD naar de startlocatie van de tocht, maar dus alleen als onderdeel van een complete rondreis door Marokko (en dat doen we dus niet).

Op één uitzondering na: http://abdultours.com/proglistnl.php

Dat is dus wat ik bedoel. Maar hoe weet je of zo’n adres de moeite waard is? Hopelijk zitten hier mensen met ervaringen, ik wil liever niet ter plekke bij X boeken en er vervolgens achter komen dat ik bij Y meer waar voor mijn geld had kunnen krijgen. Zo vaak kom ik niet in de woestijn, dus dan wil ik ook iets goeds. :wink:

Hallo KiwiQ,
Er zijn genoeg betrouwabaar reisorganisaties in Marrakech, die dagelijks reizen naar de woestijn organiseren.
De groepen zijn meestal multinationals, Als jij geen last ervan zou hebben en als jij de hoge kosten, alleen te beatlen, wil vermijden. neem contact met mij op. contact@marokko-service-reizen.nl
De groep vertrekt vanuit Marrakech, maar als jij in Ouarzazat bent, dan houden wij een vrij plaats voor jou en word jij opgehaald in ouarzazate.

Groetjes
Abderrahim (woestijn- en berggids, Manager)
www.marokko-service-reizen.nl (Reisorganisatie in Apeldoorn)
www.morocco-travel-horizon.com (Travel Agency in Marrakech)

Hallo,

Meestal kun je terplekke bij hotels(zeker in Quarzazate) woestijntochten reserveren. Als je al met eigen vervoer naar het startpunt moet, dan kun je makkelijk een taxi pakken. Kost zo weinig. In M’Hamid kun je ook goed terecht voor tochten.
Veel plezier!

Het is zeer gemakkelijk om een woestijntocht ter plaatse te boeken. Het probleem met vervoer is dat bepaalde hotels in Merzouga (gelegen vlakbij de duinen) moeilijk te bereiken zijn als je niet over vervoer beschikt. Taxi’s rijden meestal niet zo ver, omdat de weg in slechte staat is.
Het hotel “ksar bicha” is bv. wel gemakkelijk te bereiken.
Het is niet nodig om in zo’n hotel ook te slapen. Je kunt gewoon een nacht in de woestijn doorbrengen en de volgende dag je reis verder zetten.