Geen aanbetaling bij boekingen

Hallo Turkije-liefhebbers!

Misschien dat jullie het al zijn tegengekomen of het zelf op het nieuws hebben gehoord: vanwege de slechte economie, en dus veel minder boekingen, geldt bij sommige reisbureau’s dat er **geen aanbetaling **nodig is bij het boeken van een reis.

Ik heb zelf even rondgekeken. Bij *-reizen geldt deze actie bij boeken tot 31 januari voor de vertrekperiode van 25 april tot 6 september 2009.

Kimberley

** modbreak, gelieve geen directe namen te noemen**

Hallo Kimberley.

Bij V*ya.nl was dat altijd al zo en is ook niet aan een bepaalde datum gebonden. Daar was het altijd al van, nu boeken en 4 weken voor vertrek betalen. Wij deden dit al zo in 2006 naar Portugal en in 2007 naar Turkije en *-reizen heeft deze aktie vorig jaar ook al gehanteerd, alleen zit er bij hen wel voor een bepaalde datum aan vast.

Heeft dus niet zo heel veel met deze crisis te maken, lijkt mij. Ik denk alleen wel dat veel organisatie’s hun prijzen zullen moet gaan aanpassen, willen ze nog een beetje verkopen, want het was wel erg duur geworden allemaal dit jaar.
** modbreak, gelieve geen directe bedrijfsnamen te noemen**

Oké, dat wist ik niet :slight_smile: In ieder geval werd het vanavond op het nieuws in verband gebracht met de crisis. Misschien dat dit wel zo is bij sommige reisbureau’s en ik toevallig net de 2 heb genoemd die deze actie al vaker/altijd hadden haha.

ik heb m’n bericht m.b.t. tot v*ya meteen even aangepast

Ik had het ook op het nieuws gezien en tja, ze zullen toch wat eraan moeten doen om de mensen binnen te halen en *-reizen doet het op die manier, waar niks mis mee is. Voor sommigen best handig toch?

:dag:

Het is bij *-reizen al jaren zo. Niets met de crisis te maken, gewoon met klanten trekken!!
Een van de redenen waarom wij ooit naar hen gegaan zijn om te boeken: ECHTER…

Dit jaar was ik er om boeken te halen voor Thailand. Die waren er nog niet. En dus toch maar doorgelopen naar ons ‘oude’ reisbureau, want Cyn had verteld dat ze er al waren! Nou dat klopte alleen:
*DE DAMES VAN -REIZEN WILDE NIET EVEN ZOEKEN IN DE STAPEL!!!
oke willen jullie dan bellen als de gidsen er zijn?
Ze belden uiteindelijk 2 maanden later dat de gidsen er waren, toen hadden we al 7 wkn geboekt, en had de reis behoorlijk duurder geweest ivm toeslagen op de vliegreis!
Toen er een hoop ellende kwam heeft ons reisbureau alles netjes geregeld, EN nog een klacht voor ons ingediend, terwijl we daar niet eens om gevraagd hadden. Want zij vonden een aantal dingen niet correct(wij ook niet) en daar hadden we over gesproken dus toch maar die klacht!

Voor mij NOOIT MEER *-REIZEN!!!
Stel je voor…nee moet er niet aan denken!!

Ja Beps, dat zal ook best gebeuren. Hoort natuurlijk niet. Ze zijn nu mooi een paar goede klanten als jullie kwijt.

Ik moet zeggen, ik heb niets tegen *-reizen, maar heb er nog nooit geboekt, dan alleen laatst die retourticket voor mijn zwager naar Indonesie en dat gewoon omdat ze op dat moment de goedkoopste waren en makkelijk via indernet te boeken waren.

Wij zelf reizen al zo’n 30 jaar, maar heb nog nooit bij ze geboekt en dat alleen, omdat ik het ook altijd gewoon op het reisbureau ( Toerko*p) op het WC boekte en tegenwoordig via internet.

Hihi…daar boeken wij dus ook, is nu V*rtrekpunt geworden!

Hoi Beppie,

Roanna zei het inderdaad al van *-reizen :slight_smile: Maar vervelend, dat jij het zo hebt ervaren.

Nu vraag ik me eigenlijk een beetje af welke reisbureau’s wél vanwege de crisis deze actie hebben, anders is dit topic vrij nutteloos :stuck_out_tongue:

Nou Kimberley, volgens mij is er momenteel verder geen enkel reisbureau, die dergelijke aktie’s hebben.

Maar dat het goed puzzelen is, is wel zeker. Zo hebben velen ook bepaalde vroegboekkortingen, zomerkortingen en weet ik wat ze al niet verzinnen. Deze topic is dus niet helemaal nutteloos, want er zullen best nog lezers zijn, die dit alles niet weten.

Wij, van het topic TTT, houden elkaar zo ook op de hoogte. Wij hebben elkaar vorige week namelijk nog op de hoogte gebracht van Neckerma**reizen, omdat zij momenteel erg veel vroegboekkorting geven. Velen van ons hebben nu hun reis naar Turkije daar geboekt.

Ik denk dat je gelijk hebt. En mochten er toch nog reisbureau’s bekend worden met deze actie, dan bestaat er in elk geval alvast een topic waar ze gepost kunnen worden :wink:

Goede tip van Neck**mann! Ik ben de laatste tijd niet meer zo aanwezig op het forum, dus daar was ik nog niet van op de hoogte. Ik zal eens op de site kijken.

hahaha voel me meteen aangesproken :stuck_out_tongue:
werk namelijk bij *-reizen. Ik ga ervan uit dat het aan het filiaal ligt waar je geweest bent.
De actie van niet aanbetalen hebben we al een aantal jaren. wij zijn wel alleen tussenpersoon, en wij hebben geen eigen reizen. Dus de vroegboekkortingen gelden bij ons ook!
Jullie kunnen toch ook allemaal naar mij toekomen :wink::lol:

(Sorry, door je collega’s dus niet meer :wink: heb de laatste keer ook gewoon 2 dgn later mn tickets gekregen omdat ze de zak nog niet open gemaakt hadden…raar filiaal!!)

Er is op elk bureau wel iets aan te merken…toch!!!

Ik begrijp het voordeel van ‘geen aanbetaling’ niet. De reissom wordt er niet lager van! En als je nu de aanbetaling niet kunt betalen, waarom zou je dan over een paar maanden wel de hele reissom in een keer kunnen betalen?

Meref : vakantiegeld???

EN… Mensen vinden dat prettig. Daarbij heb je bij dat reisbureau ook nog een soort verzekering waardoor je ‘gratis mag annuleren’ al hangen daar HEEL VEEL VOORWAARDEN aan…
Ook iets wat mensen prettig vinden!

Maar idd vakantiegeld!
Als je als gezin, na de feestdagen, een vakantie wil boeken, dan is een aanbetaling van 600 VEEL GELD HEEL VEEL GELD!!
En als dat dan pas van het vakantiegeld hoeft is dat mooi meegenomen,…

Meref: ik zie wel de voordelen van geen aanbetaling. Als student zijnde vind ik het fijn dat ik niet eerst geld opzij hoef te zetten voor de aanbetaling alleen al, maar lekker door kan sparen tot 6 (?) weken voor de reis. Er zullen vast meer mensen zijn die op het moment het geld voor een aanbetaling nog even niet kunnen missen maar wel willen profiteren van de vroegboekkortingen.

Lieve mensen,

Ik heb een aantal berichten aangepast omdat we hier op het forum de regel hebben om bedrijfsnamen/ merknamen en dus ook reisburo’s en touroperators niet bij naam te noemen.

Gelieve je hieraan te houden en de namen of te omzeilen, te verbasteren of met **** aan te passen.

dank je wel

Persoonlijk vind ik het een vervelende voorwaarde welke zij hanteren… Zij zijn een grote organisatie en daardoor kunnen zij dat makkelijk doen. Echter waar ik werk is een stuk kleinschaliger waardoor wij dat niet kunnen aanbieden. Daardoor raken wij helaas klanten kwijt…

Ik ben zelf al nooit een fan geweest van die organisatie. Ik vind de medewerkers op de kantoren in mijn stad erg dwingend als het om optie’s/ boekingen gaat… Kan me voorstellen dat klanten dan als onprettig kunnen ervaren!

Ik boek al jaren bij Gl*bereisbureau, daar hoef je ook niet aan te betalen, als je kiest voor een automatische incasso (eenmalig) dan schrijven ze 6 weken voor vertrek het totale bedrag af.
Ik weet alleen niet of ze dat bij iedereen doen, of alleen maar bij ons, omdat we vast klant zijn.