De kredietcrisis en jullie vakantie

Beste lezers,

Wat voor invloed heeft het op jullie boekingen?

Zie de peiling.

Volgens mij is zo’n vraag in vorig jaar ook al gesteld, maargoed. Wij gaan gewoon net als andere jaren. Misschien iets meer op de prijs lettend :so:, maar verder gaan we nog gewoon boeken, zolang het nog mogelijk is.

Ik ga even vrolijk weer naar Turkije. Alleen voor mij deze keer niet meer in een hotel maar in een appartement.

De crisis heeft geen invloed gehad op onze boeking naar ADR. We hebben wel getwijfelt, maar dat kwam omdat de prijzen bij sommige reisorganisaties in verhouding met vorig jaar veel gestegen was en we iets hadden dat we voor dat geld ook verder weg konden. Het was dat neckervrouw behoorlijk wat korting gaf anders waren we waarschijnlijk ergens anders heen gegaan

Welke kredietcrisis??? Haha nee sorry ik/wij houden er geen rekening mee… :wink:

Ik denk dat er misschien nu meer geshopt wordt om dezelfde vakantie zo goedkoop mogelijk te boeken en dat is alleen maar gunstig natuurlijk. Blijven de reisorganisaties ook alert. Het scheelt soms nl echt aanzienlijk waar geboekt wordt

Ik heb er wel aangedacht, maar vond “er even tussenuit” op dit moment belangrijker.

Ik ben net terug uit Side (hotel Sun Beach 3* allincl) prima bevallen.
Een klein gezellig hotel, heb nog nooit zo dicht op de zee gezeten!!

Het was opvallend hoe weinig mensen er in Side waren.
Ik ga altijd om deze tijd, maar denk dat dit toch met de kredietcrisis te maken heeft (en niet alleen met begin seizoen dus) Uitgaan s avonds was
er niet bij.
Ik ben ervan overtuigd dat het over een poosje wel weer bij zal trekken :vak02:

Totaal geen invloed! Normaal gesproken gingen we bijna altijd een week naar Turkije en waren we rond de 1500 euro kwijt (5 sterren all in). Dit jaar gewoon compleet wat anders: 11 dagen naar Mexico (Playa del Carmen)! Dat is toch even 1000 euro meer :stuck_out_tongue: Zijn net gisteren terug gekomen, was heerlijk! Ik trek me er dus helemaal niets van aan.

Op m’n werk (touroperator) merk ik wel dat de meeste mensen laat boeken (wachten op de aanbiedingen) of dichterbij (en dus goedkoper) op vakantie gaan. Ook zie ik dat er veel mensen normaal gesproken bijvoorbeeld 2 keer per jaar op vakantie gingen en nu gewoon 1 keer op vakantie gaan maar dan wat luxer.