Heeft iemand tips voor een leuke en betaalbare estancia in de buurt van Buenos Aires (max 4u). Wij willen graag het echte gaucho leven meemaken en mooie paardrijtochten maken. Liefst niet te touristisch… Ik schrik aardig van de prijzen die ik op internet vind (200 dollar per nacht per persoon).
Iris ik weet niet wanneer je gaat, maar als dat november is, zou je kunnen overwegen om naar de Día de la tradicion in San Antonio de Areco te gaan. Zie ook mijn antwoord bij het topic “dagtrips vanuit Buenos Aires”.
En ja voor de rest is het allemaal duur, turistas hè? Één van de betere estancias is El Ombu redelijk in de buurt, denk zo’n 1.5 a 2 uur rijden. Ik raad je aan om met Natascha contact op te nemen, ik denk dat zij je wel kunt helpen.
Ook zijn er vaak dagtochten naar de wat populairdere estancias, lees een paar honderd toeristen op een kluitje. Zal wel goedkoper zijn maar of dat is wat je wilt? http://www.ontdekbuenosaires.com/index.php
O.m. in de provincie Corrientes (tussen Buenos Aires en Iguazú) vind je ‘estancias’ waar je actief kan deelnemen aan het ‘gaucho-leven’. Van niet goedkoop tot duur, maar de prijzen zijn vaak ‘all inclusive’ : activiteiten, maaltijden, drankjes, … Wel best vooraf even checken, - je weet maar nooit -, of je (reis)verzekering dergelijke activiteiten dekt. Ter plaatse vraagt men je doorgaans om een ‘verklaring voor het afstand doen van aansprakelijkheid’ te ondertekenen’.
Hier vast ook enkele estancias in de ruime omgeving van Buenos Aires (maar daar heb ik zelf geen ervaring mee).
A propos,
Ook Uruguay is een goede optie, gaucho land bij uitstek. Met de ferry vanuit Buenos Aires (Buquebus, …) of Tigre (even ten Noorden van BA en goedkoper) ben je er zo !
Hola Iris, ga langs bij onze vrienden in Colonia Suiza - Uruguay (30 km van Colonia), Hostal El Galope. Een zeer betaalbare aanrader (en doe ze de groeten!),