Hola,
Wij zijn op dit moment in Cafayate na een reis van ong anderhalve week. Wat een fantastisch land, zoveel diversiteit. Bijna onbeschrijflijk. Ik zal bij terugkomst in NL zeker proberen een (foto) verslag te plaatsen!
Hieronder nog een kleine reisbeschrijving wat we hebben gehad en gaan doen:
- BA
- Foz do iguazu (beide kanten)
- Salta (auto gehuurd)
- San Salvador, tilcara, humamarca, salinas grandes via onverharde weg naar san antonio de las cobres en weer naar salta (in 1 dag in een VW Gol ;-)).
- Salta overnacht bij een finca(top!)
- Van salta naar cafayate gereden via cachi en parc los cordones (enorme cactussen)
- Wijnstreek verkend per montainbike in cafayate
- Morgen naar El Penon waar we een 2 daagse excursie gaan doen (Puma Stone Field en Laguna Grande vele flamongos) moet fantastisch zijn.
- Rioja
- Mendoza inleveren auto (vlucht naar BA maandag 15 okt) overigens geen tijd meer om hier de wijnstreek uitgebreid te bezoeken.
Na jullie goede tips meegenomen te hebben willen wij vanaf as maandag 15 okt nog 2 dagen op een estancia veblijven waar we de echte gauchos kunnen meemaken en kunnen paardrijden liefst in de buurt van BA. Max 300 km willen we rijden ongeveer.
Estancia la Bamba en Ombu heb ik gevonden maar wij zoeken iets wat niet al te toeristisch is.
Ik heb al gezocht op het forum maar kan verder niet heel veel vinden over bovenstaande.
19 okt weer terug naar Amsterdam ![]()
Ben benieuwd of er nog tips zijn en wat jullie van onze reis vinden tot nu toe!
Mucho gracias,
Dina