Graag had ik wat tips gekregen, aanraders, afraders voor ons reisplan naar Argentinië.
Ik heb al zoveel geleerd uit jullie forum maar wou toch eens horen of wat we gepland hebben haalbaar is. Ik had ook van Jan van Heart of Argentina Travels al enkele zeer nuttige tips gekregen over de veiligheid en algemene gang van zaken in Argentinië waarvoor mijn grote dank!
Ik heb dan ook nog enkele vraagjes:
We hebben onze hostels al geboekt voor Buenos Aires bij aankomst en Salta. Is het nodig om de camping sites in Torres del Paine van op voorhand te boeken?
Moeten we al de rest ook op voorhand boeken of zijn er meestal wel nog hostels beschikbaar in oa El Calafate en Iguazu?
Aangezien we een vrij beperkt budget hadden hebben we alles zelf zo goed mogelijk proberen uitzoeken en plannen. Maar daar kruipt idd heeeeeeeeeeeel veel tijd in!
De internationale vluchten en binnenlandse vluchten liggen al vast. We gaan alles met het vliegtuig doen, behalve de terugrit van Iguazu naar BA.
Zijn er voor jullie absolute must sees in deze regio’s?
Alle tips en aan en afraders zijn meer dan welkom!
Ik wil jullie alvast een heel prettig en zonnig weekend wensen!
Ik zou in ieder geval de hotels in El Calafate regelen, zitten soms aan het begin van het jaar al vol voor het hoogseizoen (okt / maart). Idem dito Torres del Paine.
Veel plezier in Argentinië, laat eens weten via het forum hoe jullie reis is bevallen, ok?
Toch heb ik nog enkele extra vraagjes, die veeleisende belgjes toch :cheer2:
Ik had op het internet gezien dat de hostel America del Sur in Cafayate goede beoordelingen krijgt, heeft iemand hier ervaring mee?
Tips voor paardrijd mogelijkheden bij ‘echte’ gaucho’s omgeving Salta zijn ook altijd welkom, ik ben een fervent paardrijdster en zou die bijzondere natuur toch ook eens willen aanschouwen vanop de rug van mijn favoriet dier
Qua uitstappen in Salta had ik ook nog enkele twijfels, ze zeggen vaak dat een auto huren het beste is om de omgeving te verkennen maar aangezien we met 6 personen zijn wordt het denk ik moeilijk om een auto te huren , ik had gekeken voor een minibusje of SUV maar naar wat ik gevonden heb op internet zijn er zo geen auto’s beschikbaar rond Salta (zoals een touran). En 2 auto’s huren wordt dan weer wat kostelijk vrees ik.
Zijn daguitstappen aan te raden?
Heeft er nog iemand een tip voor een goed bureau waar we dagexcursies kunnen organiseren in Salta?
Heel graag hadden we Cafayate, Cachi en zo gedaan.
Sorry voor mijn hoeveelheid aan vragen, maar voel me altijd geruster na het horen van jullie deskundige meningen/ervaringen
Voor Salta en omgeving is een auto huren véél interessanter dan georganiseerde dagtrips doen, dus dat zou ik toch wel aanraden. En als je 2x een Gol 3 deurs huurt ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan wanneer je ergens een Touran of iets dergelijks zou huren Goede paardrijmogelijkheden zou ik aan het hostel vragen waar je zit, maar ik weet dat Alex en Rijkje van www.lacasahernandez.com.ar ook met iemand samenwerken die mensen mee kan nemen. Misschien hen eens vragen (sowieso een idee om daar te overnachten? Kosten zijn, voor wat ze bieden, ontzettend laag!
America del Sur hebben wij helaas geen ervaringen mee heb ook eerlijk gezegd geen alternatief qua hostels in Cafayate (begint lekker)…
Tips voor paardrijden heb ik wel dat is Finca Lesser in San Lorenzo, 8 km van Salta (daar werken wij mee samen) onmetellijk groot 11000 hectares,bergen ,bergen, echt heel mooi , prive, minimale duur 3 uur tot een volle dag en met een gaucho gaucho!!.. met op het hoogste punt, een mooi uitzicht over Salta… Hoor ook goede ervaringen over Sayta, deze zit iets verder (plusminus 40km) van Salta vandaan…
Nee ik ken ook geen verhuurbedrijven voor een auto met 6 pers. Toch zouden jullie kunnen overwegen om 2 (kleine)autos te huren als je dat afzet tegen dagexursies voor 6 man (ook prijzig). Wij werken al enige jaren samen met www.dollar.com.ar [EMAIL=“salta@dollar.com.ar”]salta@dollar.com.ar erg goede ervaringen mee. Maar er zijn er talloze in Salta… Ook travelburootjes daar zijn er genoeg van, maar waar wij hele goede ervaringen mee hebben is www.umatravel.com.ar , wederom aan te raden…
De “vrijheid” die je hebt wanneer je een auto huurt is natuurlijk wel heeel veeel groter…
Hoop dat je hier wat aan hebt…
Genietse van het voorbereiden van… en dadelijk straks in Salta en haar omgeving, want mooi is het hier…
Maar Alex, jij leest in ieder geval de berichten goed en ik niet! Dacht dat het over El Calafate ging, dat hostel
In Cafayate heb ik wel eens per ongeluk (ben geen fan) in een hostel overnacht. Weet de naam niet meer, maar was niet echt tevreden. Sowieso had ik al een paar onderkomens van binnen bekeken en er zat niets bij waarvan ik dacht: Dat is hem! Als jullie iets meer geld willen uitgeven: hotel Munay is prima!
Super bedankt voor deze nuttige tips! Ik ga er zeker en vast gebruik van maken!
Ik had al een mailtje gestuurd naar Casa Hernandez voor beschikbaarheden de dagen dat wij in Salta zijn maar jammer genoeg is er dan maar plaats voor 4 en we zijn met 6.
Door alle lof dat ik hier al gelezen had was dat uiteraard mijn eerste keuze!
Ik ga nog wat verder puzzelen aan mijn schema
Alvast een super mooie avond toegewenst en hoogst waarschijnlijk zal ik later nog wel enkele vraagjes hebben…
Oops!
Ik zie dat ik een schrijffout heb gemaakt. Ik bedoelde wel duidelijk het hostel in El Calafate. Heb er enkel Cafayate van gemaakt.
Sorry voor de verwarring!
Ik heb nog een moeilijke vraag. Wij hebben een B&B geboekt in Salta dewelke ons vragen om 7 à 10 dagen voor aankomst een voorschot te betalen via bank wire.
Nu heb ik al wat opzoekingswerk gedaan hoe ik best die overschrijving kan doen maar niemand kan me exact zeggen hoeveel het me gaat kosten
Is het mogelijk om in Argentinië een bank binnen te stappen en cash geld te laten storten op iemand zijn rekening?
Internetbankieren aangeraden of Western Union?
Geen enkel probleem om bij een bank geld te storten op iemands rekening, maar dat moet wel via een “autoservicio” automaat. Daarvoor heb je uiteraard de bankgegevens van de B&B nodig, maar ook iemand die een beetje Spaans spreekt Vaak is er personeel van de bank die kan helpen met het doen van de storting. Wel zal de B&B vragen of je de “comprobante” (bewijsje) kan inscannen en mailen, dus dat zou je dan nog even in een cybercafe moeten doen.
Vraag de B&B of ze een rekening in Europa hebben, dat is een andere (betrekkelijk goedkope) oplossing. Western Union zou ik zo ver mogelijk links laten liggen ivm de absurde prijzen die ze vragen.