Goedendag allen!
Ik heb een, voor mij, lastige vraag.
Mijn zus gaat op reis naar India, alleen heeft ze nog problemen met het aanvragen van een visum. Om een visum te kunnen krijgen moet ze iemand garant laten staan. Dit betekend iets van een financiële dekking wat ervoor moet zorgen dat er zekerheid is dat ze naar huis kan als haar visum afgelopen is.
Nu is het probleem dat ik niet weet waar ik precies garant voor sta en wat de consequenties zijn als ik er garant voor sta.
Is het zo dat als ze onkosten maakt in India dat ik dat moet betalen als zei dat niet kan?, Of hoef ik alleen te zorgen voor financiële steun zodat ze naar huis kan mocht ze daar zelf geen geld voor hebben?, Mocht ze na de drie maanden nog niet naar huis willen en zonder visum in India verblijven moet ik dan boetes of iets dergelijks betalen?,
Het komt er dus op neer dat het niet duidelijk waar ik precies garant voor sta als ik garant zou staan voor het visum van mijn zus.
Mocht iemand hier enige informatie over kunnen verstrekken over het garant staan voor een visum dan zou je mij daar erg mee kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Derk.