Gambia april 2011

Hallo,

ik (vr. 35) ben van plan om in april 1 of 2 weken naar Gambia te gaan.
Ik ga zowiezo, maar vind het leuker om samen met iemand te gaan…

Dus… wie heeft er zin in een portie zon, zee en Afrika !!!

Laat maar wat van je horen.

Hoi, ik wil ook heel graag een mooie reis maken naar Afrika. Wat is er eigenlijk te doen in Gambia? En wat ben je van plan om te doen behalve zonnen :-p Ben trouwens Tom 23 jaar.

hallo Zeni ,
Mocht je het niet erg vinden dan dat ik elke steen en Log,houten en rietenmand omdraai is er wel wat mogelijk , ik ben een veldonderzoeker op Eco gebied en ik neem elke kans aan om bepaalde soorten te vinden en Gambia/Senegal is bijzonder hoog Biodivers, er komen in de regio meer REptielen voor dan in heel Europa…!..Waaronder Varanen,REuzenslangen,Pofadders,Agamen,MAmba’s en Cobra’s… erg prettig maar af en toe oppasssen geblazen … in Guinee, tot aan de Streek Casamance, Zuid-Senegal, zijn maar liefst 225 soorten Slangen geregistreerd,… das meer dan Europa en de VS compleet bijelkaar… en een Topniveau, Globaal gezien … weet waar je naartoe gaat…

Oja ik kijk naar vlinders,vogels,Amfibieen en reptielen,grondzoogdieren,Orthoptera,(sprinkhanen ) en Libellen, en nog ander spul, de nadruk ligt op HErpetofauna,daar zijn programma’s voor en de hoog prioritaire groep word nauwkeurig belicht en getoetst… daarvoor schrijven we alles op ,

Verder ben ik een redelijke avonturier en heb ik gehoord van Inheemse stammen in Guinee die gewoon nog ,in slechts een Touwtje rondlopen ,en Gigantische Vleermuizen die daar voorkomen …

Iemand die hier voor gaat, en er iets van weet, altijd meegenomen, maar mocht dat niet zo zijn ,maakt ook niet uit, t gaat meer om de samenwerking en samen ervaring …:wereld:
Is de bedoeling dat ik vaker die richting op ga, waarschijnlijk na de zomer, maar miss eerder…mocht ik t financieel redden …

gr Marc

Hallo Tom en Marc,

bedankt voor jullie reacties…
Ik wil naar Gambia omdat ik meer van Afrika wil zien.
Ik ga aan de ene kant om van het mooie weer te genieten, maar ook om meer van het land te zien… Ik leg graag contact met de lokale bevolking.
Hebben jullie reiservaring? Zijn julie al eerder in Gambia geweest…?

Groetjes

Dag Zeni,

COntacten met de locale bevolking vind ik zeer boeiend en daar ben ik ook voor om locale gebruiken voedsel en technieken te zien ,om te overleven enz. Zoals ik al vermeldde ben ik redelijk strak ervaren en of ik nou op de Veluwe of in de Karpaten, of Dalmatie loop, Noord-Afrika enz… ik ga tot t gaatje, en wat er fysiek en technisch mogelijk is, ik wil veel zien, ervaren en vooral Wildlife, spec. zien en toetsen, ik werk aan een veldgids momenteel een regio Zuid-Oost Europa/Kaukasus, en een omtrent West-Afrika …
Ja reizen in die regio is ongelooflijk, de mensen, Wildernis en de ontvankelijke…bevolking .kinderen ,ongerepte omgeving …
Laat maar weten … wat je wil en wanneer …

GR Marc

He Zeni , Ja ik ben toevallig al sinds,2008-2009 bezig geweest met een Expeditie voor te bereiden in de regio, Gambia,Senegal-Zuid, waar we met een aantal man,natuur-Ecologisch specs. een vaste locatie wouden gaan opzetten,om ten eerste de boel op zijn kop,te zetten (onderzoek naar soorten ) en dan de mogelijkheden om een aanleg met Nationale parken en reserves daar te maken, voor een Eco-Station , Dat is toen niet door gegan wegens veranderingen aan de deelnemers,nog steeds zoek ik mensen hiervoor die ik mogelijk binnen mijn huidige opleiding vind, maar nu slechts die kant op wil om meer te zien ,weten en kennis te maken met de locale situatie infrastructuur en Weersomstandigheden …
Zoal je weet gaan de meeste mensen, in de droge periode naar Gambia/Senegal afreizen ,omdat ook de toestand van de wegen dan houdbaar zijn, in de REgentijd is een groot deel van de wegen naar het OOsten en Zuiden op de Senegalese grenzen, erg slecht en kan voor lang oponthoud zorgen .Toch zal ik niet vrezen om te reizen naar Zuguingor en de Casamance streek alhoewel dat meermaals aangevegen werd al onveilig gebied, ten tijde van de verkiezingen in Senegal en onzekere situaties in gebieden met locale Opstandige Rebellen …

JOu ervaring is erg intessant denk ik voor mij ook al heb je een andere aanleg en doel waarschijnlijk… de meeste mensen zijn bang voor insecten ,spinnen ,Reptielen en slangen, maar die zoek ik juist op ,met enige voorzicht, dat is zeker nodig …maar ik ben al blij met een serie Boomkikkers, al zijn die wel erg verslavend, al er een zit, zitten er meer…nog mooier dan de vorige, en wat zou deze Boomgaard te bieden hebben …Misschien een paar Agamen ook ??..
Heb je wel eens gehoord van de Ninki-nanka legende ??
gr M