Gaan er ook wat oudere jongelui naar Curacao?

Hallo,
ik lees alleen maar vragen en reacties van studenten.
Maar ik ga geen stage lopen, maar werken. En wil mijn eigen stekkie en niet in een studentenhuis.
Ik zou graag in contact willen komen met wat oudere jongelui!

Ikzelf ben 28 en vertrek 4 oktober naar Curacao…maar krijg zo onderhand het idee dat ik dalijk de oudste ben die die kant op gaat…:frown:

Zijn er nog meer van mijn leeftijd die daar zijn of naar toe gaan??

ja tuurlijk, ben zelf 33 en mijn vriendin 30 en vertrekken vrijdag voor onbepaalde tijd om ons te vestigen!

Hallo,
Wij (mijn vriend.ons dochtertje van 2 jr en ik)
zijn nu net een week op Curacao en zijn van plan om 2 jaar te blijven.
Ik ben 31 jr.
Een vriendin van ons 27 jaar komt eind september ook hier om te werken en hier te wonen.
Dus je bent zeker niet de oudste.
Zeker doen!
Wij hebben het erg naar ons zin.
Groetjes Marije

Manonski, je bent zeker niet de oudste!! en het zijn ook zeer zeker niet alleen studenten die naar Curacao gaan hoor. En 28 is nog heel jong!!!
Dit forum wordt weliswaar wel vaak gevonden door studenten die een stageplek zoeken maar ik denk dat je veel mensen van jou leeftijd zult tegen komen met dezelfde plannen.

Hallo, ik ben 36 (!) en mijn man David 37 en met onze dochter van 3 gaan wij vanuit Barcelona, waar we nu wonen, naar Curaçao, omdat ik daar via mijn werk naar overgeplaatst kan worden. Waarschijnlijk is dit op korte termijn, dus ook wij gaan binnenkort die richting op. Hebben jullie al woonruimte? Huren of kopen? Waar precies? En wat betreft werk: David, Spanjaard dus geen Nederlander! is hard op zoek naar mogelijkheden van zijn kant. Hebben jullie enig idee daarover?

Ik hoor graag van jullie!
Groeten,
Karen

Hoi Karenpoot,

Ik vertrek dus al over een maandje, maar heb nog niks geregeld. Ben nu druk bezig om alles op orde te krijgen, zoals vergunningen enzo.
Maar heb nog niets qua wonen en werken! Valt ook best tegen om dat vanuit Nederland te doen! Hoop dus echt dat ik, eenmaal daar, snel iets kan vinden! Dat je man Spaans spreekt moet toch niet zo´n probleem zijn? Ik spreek zelf wat Spaans en ben nu bezig met een cursus Papiamentu…ik vind het enorm op Spaans lijken!!
Heel veel succes! en wie weet spreken we mekaar nog!:smile:

Manon

Vandaag hoor ik of ik de baan krijg (of aanneem) dus het is een belangrijke dag! Inmiddels heb ik al het één en ander uitgezocht, de documenten die je nodig hebt staan allemaal op www.antillenhuis.nl - voorlichting - wonen en werken, maar misschien wist je dat al! En wat een baan betreft: dat is inderdaad moeilijk, kijk eens op www.impacto.com, die schijnen erg goed te zijn.

Succes,
Karen

wij vertrekken op 10 december dan gaan we weer terug naar ons dushi korsou . Het op afstand zoeken naar huizen en banen werkt gewoon niet of je moet uitgezonden worden . de beste aanpak is om daar persoonlijk te zijn banen en woningen zijn goed te vinden het gaat allen wat anders daar stap gewoon op de man af en vraag of er nog een vacature open staat zoja stuur dan je cv naar de desbetreffende persoon
Voor mij en mijn vrouw is het een kleine stap omdat mijn vrouw daar is geboren en ik ben daar opgegroeid. Zorg er voor dat je een finacieele back up hebt zodat je het een paar maanden kan uitzingen en laat niks je in de weg staan

Never let fears stand in the way of your dreams