Welkom reisgierige!
Je zult wel denken: ‘dan pas, dat duurt nog een hele tijd!’ Ten eerste, dat valt best mee. De tijd vliegt voorbij, voor je het weet is het zover. Ten tweede, het kost een hoop geld en planning. Vandaar dat ik pas over 1,5 jaar wil gaan, om geld en uren te kunnen sparen. Ten derde… Ze zeggen toch dat het uitkijken naar een vakantie het leukste is? ![]()
Omdat ik gewoon fulltime werk en mijn baan wil behouden, wil ik graag in een maand of 8 á 9 heel Australië rondreizen. Ik heb al een planning en een route uitgestippeld en heb er veel zin in! Het komt er grofweg op neer dat ik met de klok mee vanaf Sydney het continent wil afrijden.
tijdens mijn reis wil ik van alles gaan doen: duiken, snorkelen en wandelen door de prachtige parken. Uiteraard worden de grote steden niet overgeslagen en wil ik een paar museums, kerken en andere hoogtepunten zien. Ik wil graag begin november 2017 vertrekken, zodat ik op tijd terug ben voor oud & nieuw in Sydney!
Dingen die hoog op de lijst staan zijn zwemmen met Walvishaaien, Witte haaien, dolfijnen, zeeleeuwen, Mata’s en alles wat de zee nog meer te bieden heeft. Ook wil ik graag een paar mooie wrakduiken gaan doen.
Ik ben van plan om er een eigen camper te gaan kopen (liefst iets van een toyota hi-top), zodat ik alles met volledige vrijheid kan verkennen.
Nu zou het uiteraard gezellig zijn als ik daarbij wat gezelschap zou hebben, man of vrouw, al is het maar voor een deel van de reis. Naar verwachting gaat er iemand voor de eerste maand mee, waarbij je uiteraard ook aan kunt sluiten, maar voor de rest van de reis sta ik er tot nu toe alleen voor.
Uiteraard hebben we zelf de vrijheid om te doen en laten wat we willen, maar het zou een bonus zijn als je een duikbrevet hebt (ik heb een PADI advanced Open Water brevet). Een rijbewijs zou ook handig zijn, gezien de route zo’n 30.000 kilometertjes bevat en ik ook wel eens wil rusten ![]()
Qua kosten ben ik redelijk flexibel, de camper koop ik toch wel en de benzine gaat toch wel op. Alles wat je in kunt leggen is welkom.
Dus: Word je enthousiast (van een gedeelte) van de onderstaande route, houd je van avontuur en zou je met me mee willen rijden? Dan hoor ik het graag!
http://thumbnails116.imagebam.com/48295/008c96482943507.jpg