Franse kaas.

hallo, mijn dochters gaan met de kerst hun zus in Sydney opzoeken, nu willen ze graag vacuüm gesealde Franse kaas meenemen. Weet iemand of dat mag, ik kom er bij de douane voorschriften niet helemaal uit. Gewone Nederlandse kaas vacuüm geseald mag namelijk wel. Het gaat om brie of camembert.
met vriendelijke groet Wilma

Hallo Wilma, ik heb een lijntje gelegd naar Australië en verwacht binnen 48 uur een antwoord. Ik denk dat wel te weten maar het is een kwestie van ‘better safe than sorry’. Als het komt uit een EU land waar geen mond en klauwzeer voorkomt, zal het wel goed zitten. Inderdaad wel laten vacuümen. En ik weet niet hoe veel ze willen meenemen maar als ze het netjes op het declaratieformulier zetten en het zou niet mogen, kunnen ze het ter plekke zelf nog opeten en krijgen ze geen boete of iets dergelijks. Maar ik heb binnenkort een antwoord. En misschien meldt zich iemand anders die het weet.

Ik was iets te snel met versturen, dit komt nog na en bevestigt eigenlijk wat ik hierboven al schrijf: Everyone asks... Can I bring French cheese home to Australia?

Groet, en hele fijne reis,

Willem

Dank je weer wel. Willem. Ze nemen niet veel mee, en ze schrijven alles netjes op het declaratie formulier. ze kijken ook altijd border security. Maar vinden het toch spannend allemaal.
groetjes Wilma

Hallo Wilma,

no worries, het is zoals hierboven al te lezen is, Franse kaas mag, het beste vacuum, maar goed in plastic mag ook. En zorg ervoor dat het land van herkomst te lezen is. Tot slot staat er ook nog dit: You will not be penalised if all items are declared, even if they are not allowed into Australia.
Maar nogmaals, met de Franse kaas lopen ze geen enkel risico.