Hi allemaal,
Al jaren ben ik op zoek naar de ideale foto/daypack voor tijdens mijn backpackreizen.
Ik heb een Canon EOS 500D dSLR. Hier sleur ik vaak een extra lens, een gorillapod, extra batterij, geheugenkaartje en kabels voor mee. Niet erg veel ruimte-innemende toepassingen dus.
Ik ben begonnen met een schoudertas van Hama.
Fijn ding, maar je loopt hiermee altijd met 2 tassen rond (daypack en cameratas)
Toen besloot ik een daypack te zoeken Ik kocht een Tamrac Aero 80 met foto-compartement en apart compartiment voor bijv een flesje water, een reisgids, een dun vestje etc. Dit vakje bleek toch wel erg klein, er paste amper een flesje water in. Een pluspunt aan de tas was de zijopening waardoor ik de camera gemakkelijk uit de tas kon pakken zonder deze neer te hoeven zetten. Het nadeel was dat het fotocompartement zo beschermd was dat het rugdeel van de tas totaal niet lekker zat op mijn rug. En je aan de tas ook direct kon zien dat het om een cameratas gaat.
In mei strat ik mijn reis naar Vietnam en Cambodia. In Vietnam ga ik ook een trekking naar Fansipan doen, waarbij ik een aantal dagen in de bergen ga doorbrengen. Een groter compartiment voor eigen spullen zou dus gewenst zijn.
Ik zoek alweer een tijdje rond naar betere opties, maar ik heb deze nog niet gevonden.
Wel kwam ik F-Stop tegen: http://shop.fstopgear.com/us/products/icu.html
Heeft iemand hier ervaring mee?
Andere opties n.a.v. mijn wensen zijn ook welkom!