camera rugtas

Hallo allemaal,

Binnenkort vertrek ik voor een tijdje op reis. Ik neem een spiegelreflex met een kitlens en een extra lens (55-180) mee. Nu ben ik op zoek naar een rugtas die ik als daypack kan gebruiken, maar waar ook een dedicated vak voor mijn camera met lens in zit. De overige ruimte hoeft niet super groot te zijn. Als er maar 1 of 2 boeken en wat drinken in kan.
Zijn er mensen die zo’n soort tas hebben, of eventuele andere aanbevelingen hebben?

Mvg,

Dennis

lowepro.

ruimte voor een SLR met zeker 3 extra lenzen, een laptopvak en een vak boven met ruimte voor boeken of een flesje water. tas met buikklip, wat ik fijn vind als ik langere tijd met een tas met enige massa moet loepen.

Naar welk(e) land(en) ga je? In landen waar veel diefstal en berovingen zijn, zou ik een zo min mogelijk opvallende tas kiezen, dus juist geen Lowepro of ander duidelijk fotomerk. Maar een normale goedkoop uitziende rugzak, en je camera en lenzen in speciale beschermtasjes IN die rugtas.

Maar als het niet zoveel uitmaakt (als je naar een relatief veilig land reist), dan zou ik kiezen voor Crumpler. Die zien er tof uit, zijn SUPER-stevig en hebben perfecte tassen voor alle vormen en maten camera’s en lenzen (en vakken voor andere spullen). En hebben levenslange garantie.

mijn tas in onopvallend. slechts een klein logo, wat je er evt. af kan slopen.

Misschien een beetje laat. Maar de rugtassen van het merk F-Stop zijn ook perfect.
Dit zijn erg goede outdoor rugtassen. Neem maar eens een kijkje op hun site.
Ze zijn er in 5 verschillende maten. Van een kleine daypack waar alleen je cameragear en een jasje in kan, tot een volledige 62 ltr rugtas waar je al je backpack uitrusting in kan meenemen.

En aangezien ze meer op normale rugtassen lijken, heb je er minder kans op dat de buitenlandse boefjes je tas aanzien als cameratas.