DSLR op reis

Hello!

Ik ga binnenkort voor 3 maanden rondreizen door Azie (Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja). Nu wil natuurlijk ook mijn Digitale Spiegelreflex Camera (DSLR) meenemen op reis.

Heeft iemand ervaring met het meenemen van een DSLR op reis? Hoe neem je het mee? Hoe bewaar je deze veilig tijdens een dagtrip? Kun je deze veilig laten liggen in een Guesthouse?

Ik heb zitten denken aan een speciale cameratas waar je ook nog ruimte hebt voor zaken als water, wat kleren, een boekje, mp3 speler, etc. Kan iemand me een tas aanraden?

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr. Rick

ligt er natuurlijk ook aan of je nog extra lenzen meeneemt of alleen de body met een lens. Probeer zoveel mogelijk een handig klein tasje te vinden voor je camera die je makkelijk om je nek/schouder hangt of anders toch maar een dagrugzakje, hier kun je meerdere dingen in kwijt.

Speciale tas kan natuurlijk maar ik zie niet echt de voordelen ervan, een normaal rugzakje voldoet voor mij althans.

Succes,

Frank

Ik heb een ruzakje waar een camera in past maar ook een laptop en andere zaken, bij een motorreis door Rusland was dit rugzakje mijn belangrijkste bagage. Ik ben daar super tevreden mee, ik heb een Canon 400EOS met 200mm zoomlens en die past gemakkelijk en is goed beschermd.
Deze tas gekocht bij een Fotozaak.

Wat jammer dat hier geen goede reacties op komen. Een camera in speciale tas om je schouder is echt een belachelijk advies natuurlijk:was:! 200mm mee op de motor is ook een heel ander ding dan met je mochilla door stad en savanne :zon02:te lopen.

Een rugzakje op je rug wordt makkelijk opengemaakt of -gesneden als ze eenmaal weten wat er in zit (een camera kunnen ze het makkelijkst verkopen). Op je buik wil je er niet altijd mee lopen. Je zou een systeem moeten hebben dat de camera door je rugzak met een riem aan je lichaam vast zit ofzo. Graag serieuze suggesties!

Ikzelf neem de laatste jaren altijd mijn DSLR met nog wat extra lenzen mee op reis. Een speciale cameratas heb ik hier niet voor, omdat dat bij mij toch de reactie ‘kijk mij!’ oproept. Kenners zien van een afstandje dat er een camera in de tas zit, en ik ben dan altijd een beetje bang dat ik eerder beroofd of bestolen word.

Ik stop mijn camera altijd in een normale dagrugzak. Het model wat ik heb is een 35 liter tas van de Declathon, waar behalve een camera nog makkelijk water en een reisgids in passen. (Water zit altijd in een plastic zak ivm evt lekkage.) Zo’n tas heeft een speciaal frame tegen zweten, en het materiaal is vrij dit wat stof en spatwater buiten houdt. Je ziet niet dat er een camera in de tas zit, en de rits is evt met een slotje dicht te maken.

Omdat de camera los in de dagrugzak zit, heb ik wel een klein tasje om de camera zitten. Als ik even met de camera om mijn nek loop om een aantal foto’s te maken, dan is mijn camera op die manier ook beschermd.

Mijn camera laat ik verder zonder problemen in het hostel liggen. Ik stop hem dan wel altijd ff in m’n grote rugzak, zodat hij niet volledig in het zicht ligt. Zelfs in een dorm heeft me dit nog nooit problemen opgeleverd.

@ Ron: camera door je rugzak heen om je lichaam??? Als je echt zo bang bent voor verlies en diefstal, dan kun je je camera beter thuislaten. Foto’s kun je back uppen en dan verlies je ze niet, en de camera zelf is te verzekeren.