Binnenkort ga ik voor een jaar op reis met fotoapparatuur en bagage. Op internet of in speciaalzaken heb ik vooralsnog geen rugzak kunnen vinden waarvan een deel is te ontkoppelen zodat ik mijn professionele fotoapparatuur (DSLR en meerdere objectieven) kan meenemen in het vliegtuig. Als alternatief wordt geadviseerd om bij overstapsituaties (van/naar hotel of luchthaven) de fotorugzak tijdelijk op de borst te dragen en de grotere rugzak met overige bagage op de rug. Heeft iemand van jullie een ervaring/alternatieve oplossing/advies?
Wat is er mis met de oplossing die je hierboven beschrijft?
Ik heb een Lowepro fototas, welke plaats biedt aan een DSLR body, flitser en verschillende lenzen. Ik heb bewust gekozen voor een tas die ook een redelijk groot bovenvak heeft, en een laptopcompartiment. Deze tas is mijn handbagage in het vliegtuig, en als ik met mijn backpack moet lopen dan gaat deze tas op mijn buik.
Ik moet er niet aan denken mijn fototas aan mijn rugzak op mijn rug te ritsen. De tas weegt (afhankelijk van de gekozen lenzen) 7-9 kilo, en dat wil je niet als een bult achter je rugzak. Ook OP de rugzak (aan de bovenkant) is qua zwaartepunt niet fijn.
http://www.digicamshop.nl/product/16203/lowepro-orion-trekker-ii.html
Ik heb hem zelf een tijdje gehad, hele fijne tas!
Misschien een beetje laat maar toch:
Het is ook mogelijk om er een losse statief houder aan te klikken.