Hallo allemaal,
Onze vertrekdatum nadert… en nu begin ik me toch langzamerhand af te vragen of ik alles wat ik hoop ook mee krijg als handbagage.
Wij vliegen met Singapore Airlines naar New Zealand met een tussenstop in Singapore.
We gaan met z’n drieën. 2 van ons hebben een flinke trolley, maar wel binnen 115 cm. Voor 1 staat er een rugzak klaar zodat we die ook als dagrugzak ter plaatse kunnen gebruiken. Maar dan… hebben we ook nog een flinke, stevige fototas (Spiegelreflex met diverse lenzen) en alledrie onze winterjassen. Deze kan ik echt niet in de koffers kwijt. Daar moet binnen de 20 kg. al winterkleding en de nodige familie cadeautjes in. Ik wil liever niets vooruit opsturen (kost ook flink zag, maar ik heb liever alles bij elkaar).
Wie heeft er ervaring met SA? Is die fototas, mijn losse schoudertas en alle jassen geen probleem??
Hoop dat iemand mij het kan vertellen! Alvast bedankt, Pauline
SA heeft, net als bijna alle andere airlines, de mogelijkheid om p/p 1 stuks hand bagage mee te nemen.
hienaast mag je meenenen
[ul]
[li]Ladies’ handbag[/li][li]Overcoat [/li][li]Umbrella[/li][li]Walking stick[/li][li]Laptop / Notebook[/li][li]Small camera [/li][li]Reading material[/li][li]Infant’s food for consumption in flight / infant’s carrying basket[/li][li]A pair of crutches and/or other prosthetic devices for the passenger’s use provided the passenger is dependent upon them[/li][/ul]Dus als je ruimte maakt in je hand-bagage voor de camera en lenzen
kun je de jassen (aantrekken bij boarding) meenemen.
boeken (reading material) kunnen buiten je tas blijven.
beetje tactisch inpakken.
prettige vakantie
Ook ik ga zeer binnenkort met Singapore Air naar New Zealand en ik vraag mij bijna hetzelfde af. Die winterjas is geen probleem voor mij want die trek ik gewoon aan, en het laptopje dat ik meeneem kan zonder probleem mee in een laptop tasje naast mijn handbagage, maar wat ik mij afvraag is of ik een (dag)rugzak mee mag nemen als handbagage.
Op de website van Singapore Air staan enkel trolley’s, garment bags en briefcases vermeld met de maximale maten erbij.
De rugzak voldoet in zoverre wel aan deze maten al zitten er wel wat verschillen tussen de maximale maten van het voorgenoemde bagage. Maar wordt een rugzak überhaupt wel geaccepteerd in het vliegtuig.
En sorry voor het topic kapen maar dit leek me praktischer.
Het antwoord is simpel Ja.
het maakt niet uit.
boodschappentas/ rugzak / plastic zak.
het enige wat geld is de max. maat. En dat heeft te maken met de beperkte bovenhoofdse locker-ruimte.
Ik zal Singapore Airlines even bellen voor de maten van de camera tas. “small” is wel een vaag begrip. En ik heb geen zin in problemen bij de balie…
Small is idd klein. Niet een cameratas voor een body en lenzen.
Ja, daar was ik al bang voor
Bedankt voor je reactie.
Groeten,
Pauline
Ik ga in oktober of november ook naar NZ maar een cameratas die even groot is als een rugzak mag toch gewoon mee?
ik heb ook een spiegelreflex met 3 verschillende lenzen in de camera tas en ik ben er al mee naar Mexico Belize Guatemala VS en Dubai (via Egypte) mee gevlogen en ik heb er nooit problemen mee gehad, ja heel soms denken ze dat ik de cameratas/rugzak ook samen met mijn backpack bij de vrachtbagage wil doen maar dan zeg ik gewoon ‘nee’ en dan is het goed… maar is dit een nieuwe regel (ik heb al sinds 2009 niet meer gevlogen) of is dit echt iets van Singapore airlines zelf ?
Misschien heb ik het geluk dat ik geen cameratas heb maar een camera rugzak, dat word dan weer gewoon als het 1 stuk handbagage dat je mee mag nemen, ik heb trouwens de LowePro Rover AWII
Wat je zegt klopt
het maak niet uit wat je aan handbagage meenneemt. (binnen de aangegeven maten)
zoals eerder al gepost
""het maakt niet uit.
boodschappentas/ rugzak / plastic zak.
het enige wat geld is de max. maat. En dat heeft te maken met de beperkte bovenhoofdse locker-ruimte. “”
Precies, mij ging het erom de camera tas nààst de handbagage rugzak mee te nemen. En dat is een ander verhaal
Laat wat kleding thuis. In NZ is voldoende zeer betaalbaar kleding te vinden. Neem een klein reisweegschaaltje mee en ga daar shoppen om de jetlag weg te werken. Begin dan met een winterjas te kopen. Scheelt je sjouwen in het vliegtuig en je hebt iets anders dan anderen in NL. Je fotocamera kan dan makkelijk in je handbagage.
Wanneer je naar huis gaat alle gekochte kleding in je tas stoppen en wegen. Aangezien je vast minder zeep / shampoo / tijdschriften etc mee terug zal nemen zal je zien dat je alles makkelijk mee terug krijgt.
Veel plezier in dit mooie land!!
Ik woon in Nieuw Zeeland en kan je vertellen dat kleding hier een stuk goedkoper is dan in NL dus gewoon hier kopen. Bij The Warehouse heb je al een spijkerbroek voor 15 euro dat is niets. Winterjas zou ik wel meenemen vind de winterjassen hier niet echt super ze dragen hier vaak meerdere lagen over elkaar heen. Tenminste in Auckland. Ik heb zelf mijn winterjas uit NL meegenomen ben er nu heel blij mee.
En de Warehouse is goed!