Daypack Zuid Amerika & apparatuur

Hi lieve iedereen,

Ik ben nieuw hier en zit met een brandende vraag.

Komende december ga ik voor onbepaalde tijd (minimaal halfjaar) naar Zuid Amerika. Ik zal steden bezoeken, trekkings doen, dagtochten maken, natuurparken, stranden etcetera, maar niet op een giga snel tempo. Ik neem m’n tijd en blijf gemakkelijk een paar dagen of een week op één plek. Zal niet elke dag gaan reizen.

Nu heb ik een backpack van 65 + 10 liter, echt m’n maatje, die gaat sowieso mee, zal ongeveer 10 kilo gaan wegen. Maar nu komt de hamvraag, ik heb een daypack nodig! Aangezien ik ook van plan ben veel apparatuur mee te nemen omdat ik wil gaan fotograferen én mini documentaires wil gaan maken (ben vorig jaar afgestudeerd als filmmaker) wil ik natuurlijk een fijne, beschermende rugzak voor alle apparatuur :slight_smile:

Dit zijn de grote dingen die ik meeneem:

• Canon EOS 5d mk III
  • 35 sigma lens
  • 50 canon lens
  • reisstatiefje van Manfrotto
  • Macbook Pro 15 inch
  • Geluidsapparatuur (zoom + mic)
  • Een shitload aan accessoires (harde schijf, accu’s)

Voor mijn verjaardag heb ik een ProTactic 450 AW aangeschaft als daypack, en die zal als alles erin zit (wat alleen tijdens busreizen enzo gebeurt) ongeveer 10 kilo gaan wegen. Die draag ik dan op m’n buik, van hostel naar hostel. Alle waardevolle spullen sla ik dan op in een hostel locker en overdag loop ik met wat minder gewicht. Maar dan slaan de twijfels toe! Want als ik gewoon op m’n gemakje eens een dag door een stadje wil lopen, wil ik dan wel zo’n redelijk zwaar ding op mijn rug de hele tijd? Denken jullie dat het zin heeft een mini rugzakje mee te nemen in m’n backpack voor simpele dagjes in steden enzo? Tijdens trekkings is het dan wel weer heel erg handig, dan gebruik ik deze in plaats van m’n backpack.

Ik ben ook 1.62 en die tas valt op, en ik zal hem tijdens gebruik beveiligen met slotjes. Maar wordt zoiets in jullie ervaring niet snel te zwaar? Vind het erg spannend. Ben een beetje bang voor dat ik daar straks zit en het helemaal zat word, óf ik ben er mega blij mee. Alle bovenstaande spullen heb ik zorgvuldig de afweging gemaakt: wel of niet mee, en deze kunnen allemaal niet achterblijven. Tsja, dan kom je al snel op een rugzak uit die wat groter en steviger en zwaarder is. Misschien is dat wel gewoon de prijs die ik betaal voor het willen filmmaken. Dit gaat ook niet m’n laatste reis worden als filmmaker, het liefst maak ik hier gewoon mijn beroep van. Dus in die zin is het ook een tas waar ik mee kan groeien.

Is zoiets te doen, ook van vliegveld naar hostel met het OV en dan die twee tassen dragen? Hebben jullie eventueel ideeën voor alternatieven? Het zou extra fijn zijn als hier foto/videografen zitten die me advies kunnen geven (lees, stiekem een beetje gerust kunnen stellen)

Liefs!