Daypack / dagrugzak

Hola,

Ik vertrek bijna richting Zuid-Amerika. Ik heb nu een dagrugzak gekocht, 22 liter en ook met een draagsysteem. Is dat wat overdreven? En is het niet te toeristisch? Gebruik je een dagrugzak vaak? Is dat echt belangrijk?

Kledingtips zijn ook welkom!

Help me!

Thanks.

Ik gebruik een daypack eigenlijk dagelijks, en vind deze ook echt belangrijk.

In m’n tas zitten standaard een dunne poncho, camera (plus lenzen), soms een truitje en een shawl, water en een reisgids.

Wanneer ik een trip van 2-3 dagen maak, prop ik war extra kleren in m’n daypack en laat ik m’n grote tas in het hostel.

Wanneer ik van A naar B reis zitten alle ‘waardevolle’ dingen in m’n daypack en ligt de grote rugzak uit het zicht onder in de bus (of op de bus).

Qua uiterlijk zie ik er sowieso uit als een tourist, dus die tas kan er ook nog wel bij :wink:

Ikzelf gebruikte een daypack alleen wanneer ik ergens een flinke wandel of fietstocht ging maken en eten drinken en dergelijke moest meenemen. Wanneer ik in de stad was deed ik gewoon mijn camera en portemonnee in mijn broekzakken en zag ik wel wat er van kwam.

Het daypack was echter wel extreem handig voor je waardevolle spullen wanneer je weer eens in de bus, zorg dus dat hij met name daar groot genoeg voor is. Verder zie je er inderdaad toeristisch uit met een daypack maar het is toch wel beter dan al die plastic tasjes :wink:

Super bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel 1 met een draagconstructie. Is dat misschien overdreven/onhandig?
Zie link voor de tas die ik gekocht heb:
http://www.bever.nl/black-diamond-daypack-chase-1211C20008?channel_code=544&product_code=77570269&gclid=CMmJxIn_5bkCFc5Y3god8C4AIg