Dat vraag ik me dus af, want ik neem een grote backpack en een dagrugzak van 18 liter mee. Maar wat als ik de Salkantay Trek naar Macchu Picchu, de trekking naar the Lost City in Colombia of naar Salar de Uyuni in Bolivia ga voor een paar dagen? Mijn dagrugzak is te klein, maar mijn backpack te groot en zwaar…
M.a.w. hoe doet men dat? Ervaringen? Alvast bedankt.
Groetjes,
Jetty
Ik kan me niet echt inbeelden hoe groot 18 liter is, maar voor dat soort trekkings is een iets groter formaat dagrugzak eigenlijk wel erg handig. Die zou ik gewoon hier aanschaffen. Een kleine rugzak kan wel, maar dan wordt het gewoon proppen en wat selectiever zijn (men neemt toch vaak te veel mee).
Eigenlijk draag je je dagrugzak veel vaker dan je grote backpack (wat net zo goed een koffer zou kunnen zijn), en zeker als je meerdaagse trekkings gaat doen is het gewoon lekker om wat meer ruimte te hebben en een om tas te hebben die goed zit (evt. met buikriempje) en wat extra vakjes heeft. Als je ‘de stad’ in gaat volstaat een schoudertasje o.i.d. wel. Of helemaal geen tas.
Bij de lost city trekking heb ik ook mensen gezien met hun hele backpack (met laptop en al), maar daar moest ik echt niet aan denken in de klamme hitte, op steile glibberige paadjes en bij het doorkruisen van rivieren. Vies wordt je sowieso wel en je draagt uiteindelijk toch vaak de zelfde bovenkleren, dus zo heel veel heb je ook niet nodig.
Bij Salar de Uyuni gaat (als je op doorreis bent) de grote rugzak mee op het dak van de jeep. Bij de overnachtingslocaties kun je die er gewoon afhalen.
Dank voor je antwoord weer Sander! Ik heb gisteren maar eens proef gepakt en ik ga voor de dagrugzak van 18 l en backpack van 45 l. Mijn uitdaging wordt dit keer met zo weinig mogelijk backpacken en moet zeggen dat er aardig wat in die 45 l gaat, dus gaat goed komen.