Trekking Rugzak

Beste Mede-reizigers,

Binnenkort vertrekken wij voor een aantal weken naar Peru. Momenteel zijn wij druk bezig met alle voorbereidingen.
Wij reizen met een eigen grote backpack rugzak.

Aangezien wij in de planning hebben om de 4/5 daagse Salkantay trekking naar Machu Picchu te doen als ook Colca Canyon trekking van 2 dagen. , vroegen wij ons af wat voor rugzak het praktisch is om mee te nemen. Alle bagage zit namelijk in 2 grote backpacks, en daarnaast hebben wij een kleine rugzak van 20 liter, en willen er nog een nieuwe bij aanschaffen van 30 liter.

Klopt het dat de grote backpacks in het hotel worden achtergelaten? Hoeveel liter rugzak is aan te raden voor deze trekkingen?

Ik ben net terug uit Peru. Ik heb daar echter geen trekking gedaan van 4-5 dagen.

Tijdens een trip van 2-3 dagen (bv Colca Canyon) had ik een tas van 35L. Meer dan schoon ondergoed, sokken en wat reserve kleren heb je meestal niet nodig. Een slaapzak en matje kun je evt buiten aan je tas laten hangen, informeer even of je die nodig hebt.

De grote tas achterlaten is geen probleem.

1 like

Dag Jenny, bedankt voor je reactie!

Beste Trobben,

Voor de meeste treks zijn standaard de dragers niet langer inbegrepen. Wel is het zo dat bij de Salkantay Trail of Choquequirao normaal bij de meeste organisaties wordt toegestaan dat een klein deel (3,4 kilo) gratis op de ezeltjes / paarden mee kan. Als je meer hebt moet je dat zelf dragen of een extra ezeltje huren. Een rugzak van 35 liter moet dus meer dan voldoende zijn. Je wandelt op grote hoogte en de lucht is daar ontzettend ijl dus hoe minder je op de rug bij je hebt hoe beter.

Ik heb een 14 jaar geleden de Inca Trail wel eens gelopen toen je het nog kon doen zonder organisatie en ik had echt alles bij me, eten, drinken, kookspullen, tent etc. Mijn rugzak was toen wel 16 kilo zwaar en ik kwam de tweede dag de berg letterlijk niet meer op en heb toen een drager ter plekke moeten inhuren dus hoe lichter hoe beter. Meer dan warme kleding en wat schone onderbroekjes heb je ja eigenlijk niet nodig :slight_smile:

Het is gebruikelijk het merendeel inderdaad in het hotel te laten.
Dus ons advies is om zo licht mogelijk te reizen.

www.cuscoperu.nl