Backpack en dagrugzak

Hallo,
Ik wil een backpack gaan aanschaffen, maar lees op internet dat het ook handig is om een dagrugzak te hebben, maar ik vroeg mij af hoe je dat doet als je gaat reizen, stop je die dagrugzak dan in je backpack of hou je hem vast in je hand. Ik weet ook dat er backpacks zijn waar je ze aan vast kan klikken. Of stop je alles in je backpack en loop je daar de hele dag mee rond?

Ik draag mijn daypack apart, met de dingen die ik tussendoor nodig heb en dingen die niet in de rugzak mogen (camera en zo).

Ik heb een deuter backpack en dagrugzak die je aan elkaar kan klikken en zit meteen een regenhoes en flightback bij.
Allemaal heel makkelijk al klik ik ze niet al te vaak aan elkaar
Als je wilt zoek ik eens op welk type het is ?

Via Wereldwijzer app

Als ik m’n backpack op m’n rug heb, draag ik m’n daypack op m’n buik.

In m’n grote backpack is niet altijd plaats voor nog een tas, en het nadeel van vastklikken aan de grote backpack is dat je zwaartepunt (bij een zware daypack) ver naar achter komt te liggen. Bovendien zitten m’n waardevolle spullen in m’n daypack, die wil ik continu zien!

Ik zou zowel een daypack als een backpack kiezen die voor jou lekker zitten. Dat verschilt van persoon tot persoon, je moet dus passen. Sommige mensen kiezen voor een kleine daypack, maar een iets groter formaat kan handig zijn op wat kleren in te doen als je een trekking van 2-3 dagen wilt maken. Ik sleep altijd veel fotoapparatuur mee, dus daar heb ik m’n daypack op aangepast.

Er zijn heel lichte dagrugzakken die je kan kopen, deze kan je gemakkelijk oprollen en in je rugzak stoppen als je hem niet gaat gebruiken, zo neemt die ook weinig plaats in. Een dagrugzak zou ik zeker meedoen, als je ergens enkele dagen verblijft laat je je rugzak achter in het hotel waar je verblijft en kan je op stap gaan met die kleinere rugzak. In België zijn er zo’n rugzakken bij Decathlon (weet niet of dit ook bestaat in Nederland!). Succes!

Wij hebben een kleine dagrugzak (Osprey Viper) naast onze gewone backpacks, deze dragen we net zoals Jenny op de buik

Als je bijvoorbeeld een MacPack backpack koopt zit er een dagrugtas bij.
Die dagrugtas heb je zeker nodig omdat je bijvoorbeeld wanneer je even de stad in gaat je grote backpack in het hostel laat en je kleintje alleen met nodige spullen (camera, flesje water etc.) mee neemt. Bij de backpacks van MacPack kan je heel makkelijk je dagrugtas aan de buikkant van je grote backpack klikken. Je hebt dan dus je belangrijke spullen in het zicht, blijft beter in evenwicht maar hebt geen gedoe met los tillen van een dagrugtas. Werkte voor mij echt super!

Ik bedacht me net; mijn vriendin heeft de gregory deva 70 en hier kun je de bovenkap van afnemen en gebruiken als dag pack, het is klein maar genoeg voor een dag in de stad rond te wandelen