Foto's + reisverslag

Hoi allemaal,
Op mijn website kun je een reisverslag lezen en foto’s bekijken.
http://www.elizabeth-ontheroad.nl/Azie/Filippijnen+2009
veel plezier!

2 likes

mooie pics elizabeth en echt dapper hetgene je gedaan hebt om als vrouw alleen door een explietmannenland te reizen chapeau ben zelf ook filipijnenfan ben zelfs van plan ooit vast te verblijven groetjes alvast en proficiat voor je relaas Eddy

1 like

Expliciet mannenland ? heb je toch een verkeerde kijk op het land. Tis trouwens een van de weinige landen waar men al 2 keer een vrouw als president had ,dus hoezoo expliciet mannenland ?

dag elizabeth ,ik ben al 2 jaar samen met mijn vriendin ,het feit dat ze nog getrouwd is en dat hij het recht heeft om een anulment te weigeren ,haar nog steeds te achtervolgen en ze te terroriseren,het feit dat ze instaat voor haar eigen kinderen zonder enige financiele steun van die socal husband,situaties waarbij meisje op hun 21 jaar zwanger geraken en de man tijdens de zwangerschap ervan door gaat… moet ik verder gaan.Kijk eens een keertje naar de andere zijde .
1 man voor 6 pinays ,dus niet tevreden over die ene op naar een van de andere 5 .Bovendien is er nu een mannelijke president en bovendien een bachelor van in de 50.Ze zouden beter werk maken van de infrastructuur ter bescherming van de Filipijnse vrouwen door bijvoorbeeld scheiding te legaliseren
groetjes Eddy

Ja, ja En dat gebeurt in Nederland natuurlijk nooit dat iemand zijn vriendin zwanger maakt en er dan vandoor gaat ? Gebeurt toch overal ter wereld. En ook in Nederland zijn er mannen die het vertikken alimentatie te betalen. En het feit dat er geen echtscheiding mogelijk is daar ,dat geld zowel voor vrouwen als mannen. Legalisatie van echtscheiding zit er echt niet in voor nu, misschien over 20 of 25 jaar ? De 3 grootste religieuze stromingen in het land zijn allemaal tegen, Katholieken, Moslims, en IglesianiCristo , niemand is voor legalisatie , dus vergeet dat maar.

Wel ik denk dank ik jouw roze bril wel eens wil gebruiken ,want jij hebt wel een heel positief beeld van de Filipijnen ,ik vermoed dat jij alleen de mooie zijde van de filipijnen hebt gezien .De mooie eilandjes en de mooie beschermde plaatjes .Ik zal je eens een keertje meenemen naar de sloppen van Makati of een van de velden waar de boeren krom staan van het oogsten van hun rijstvelden en waar ze de dammen openzetten bij hevige regenval en het water borsthoog komt te staan in de mensen hun huisjes .De mensen worden in de filipijnen aan hun lot overgelaten en meisjes hopen op een dag een aardige man te treffen die bij al deze miserie helpt ,ik groet u dame of heer met de grote roze bril.

Leuk reisverslag! Ik ga komende zomer voor het eerst naar de Filipijnen, en ik heb er zin in! :wink: (Geen idee nog waar ik precies heen ga, en of ik alleen reis of niet.)

Dank je Jenny!
Dan heb je wel een mooi vooruitzicht voor je vakantie! Ik vond het echt een mooi land. Het eiland wat ik echt het mooist vond was Palawan.
Ik had graag nog meer willen zien, maar niet genoeg tijd…
Je kunt ter plekke trouwens makkelijk en goedkoop binnenlandse vluchten boeken. Dat kan je heel veel tijd besparen.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.

@ eclipse , ik ben geen meneer met een roze bril op ,en heb lang genoeg gewoond daar om te kunnen zien hoe mensen daar moeten sappelen voor een paar 100 peso per dag. Het is er zeker geen rozegeur en maneschijn. maar ik heb wel realiteitsbesef, oplossingen voorstellen zoals echtscheiding legaliseren ,geeft blijk dat u weinig realiteitsbesef heeft. Ik ga het nog maar herhalen dat gaat binnen 25 jaar niet gebeuren.

@ Jenny, zeker doen naar Filippijnen gaan, een van de meest ondergewaardeerde landen ter wereld volgens mij. Meerderheid van de bevolking is straatarm , maar heel vriendelijk en behulpzaam.
Ga je vast geen spijt van krijgen.

Bedankt voor jullie wensen :wink:

Het duurt nog lang voordat ik ga, maar omdat ik gedwongen ben ik de zomervakantie te reizen ben ik er altijd vroeg bij met tickets boeken. Ik plan meestal niet zo veel tijdens mijn reizen, dus vragen heb ik nog lang niet! Ik wil in ieder geval ergens een kleine week gaan duiken, maar ik wil ook het een en ander boven water zien. (Ook omdat ik een niet-duikende reisgenoot heb.) Ik vlieg niet graag, dus ik zal zeker niet alleen maar het vliegtuig nemen. En stiekem hoop ik ook op walvishaaien, als is het daar in juli niet echt het seizoen voor…

ik heb ook niet beweerd dat je een man bent,en realiteitszin heb ik wel degelijk ,en daarom ga ik mijn vriendin haar 2 kinderen adopteren en zorgen via een anullment dat zij een beter leven krijgt omdat tenslotte iedereen recht heeft op een beetje geluk,groetjes Eddy

Je zou je zelf moeten afvragen of het wel zo verstandig is een relatie met een getrouwde vrouw te beginnen. Tis met diverse buitenlanders die dat deden al heel slecht afgelopen. maar tis uw keus natuurlijk, dus succes met de annullment.

En dan nu weer over reisverslagen graag;)

Denk dat je in Filippijnen niet onder binnenlandse vluchten uit komt. Veel aziatische landen hebben een goed spoorwegennet waarmee je het hele land kan doorkruisen. Filippijnen heeft slechts 1 spoorlijn van manila naar het zuiden van Luzon, de omgeving waar ook de walvihaaien zijn.

Er zijn enorm veel veerboot verbindingen tussen de eilanden, maar neemt veel tijd in beslag. De veerboot van Manila naar Puerto Princesa, Palawan duurd 24 uur. Per vliegtuig slechts 1 uurtje

laaste tijd varen er wat hoovercraft bijvoorbeeld tussen Cebu en Bohol, das ook goed te doen, 2 uurtjes maar.

Wel kan je het hele land per bus doorkruisen, en is niet duur, maar dat gaat je ook veel tijd kosten.

Ik denk dat ik 3 weken ga, misschien 4. Dat is niet genoeg voor het hele land, maar ik kan altijd nog een keer terugkomen :wink: Ik zeg niet dat ik helemaal niet ga vliegen, maar wel zo min mogelijk. 24 uur op een boot is absoluut te veel van het goede!

Gaan hoovercrafts ook in het regenseizoen? (Ik ga in juli.)

Ook in het regenseizoen, en bij slecht weer word gevaren, zolang men geen verbod krijgt van de kustwacht om uit te varen , en er passagiers zijn gaat men door http://oceanjet.net/

hallo iedereen, ik zag een aantal artikelen staan en vond het leuk om deze link erbij te plaatsen:

[ame]"Thriller" (original upload) - YouTube

kijk ook op www.philippinestravel.nl

Amisa beach Resort. Accomodatie Philippines Travel NL

:http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D_XUBqhLYQyo&h=CAQFYxYqM