Hallo Madagascar forum lezer,
Ik was afgelopen November 2008 in Madagascar. We gingen in eerste instantie om de prachtige natuurparken te zien, maar ben achteraf ook zeer verrast door de cultuur. Het was een mooie combinatie van natuur en cultuur. De treinreis van Fianarantsoa naar Manakara was super. De trein stopt vaak, het uitzicht is prachtig en ik heb alles gegeten dat er door de mensen op de stationnetjes werd aangeboden. Gelukkig zijn we niet ziek geworden!
vanuit Manakara zijn we naar Lokomby gereisd. We verbleven aan een rivier en hebben een aantal dorpjes in de omgeving bezocht. Er zijn veel rijstvelden, bananen en koffieplantages daar. Je kan tochtjes maken op de rivier in een uitgeholde boomstam (piroque) Er komen geen toeristen, (nouja, wij dan), want er woont familie van onze reisorganisator.(Ramartour). Ik vond het een heel bijzondere ervaring om zo dicht bij het leven van de lokale mensen te komen.
Na Manakara / Lokomby zijn we naar St. Marie gevlogen om heerlijk aan het strand uit te rusten, een boekje te lezen en heel veel gamba’s en kreeft te eten. jammie!
Op mijn profiel kan je een aantal foto’s bekijken.
groetjes,
Babs