Foto's Maken En Leuke Excursies?

Hoi,
Wij gaan in september naar Monastir en allebei gek op foto’s maken. Onze vraag is hoe reageren de bewoners hierop mag je ze zomaar op de foto zetten of hebben ze dat liever niet.
En hebben jullie nog ideeen voor leuke excursies. Een woestijntocht lijkt me bijvoorbeeld erg leuk. We hebben onze reis geboekt via sunweb.
We hopen dat jullie ons kunnen helpen. Alvast dank je wel.

Hoi Flit,

Allereerst wat betreft het foto’s maken.
Daar moet je toch een beetje mee oppassen, dus niet zomaar foto’s van de mensen maken daar.
Als je het ze vriendelijk vraagt hebben ze er meestal geen bezwaar tegen maar vragen daar dan soms wel wat geld voor.
Het heeft op sommige plekken ook met hun religie te maken al valt dat in de steden wel mee, in het binnenland wordt het meestal niet op prijs gesteld.
Ik kan me dat ook goed voorstellen, als ik op straat loop en zou ieder moment iemand met een fototoestel voor mijn neus staan word ik daar ook niet goed van.
Als je op excursie bent en bijv. een huis o.i.d. bezoekt daar dan is het geen probleem, die mensen weten dat ze gefotografeerd worden en ook daar wordt meesal om een kleine bijdrage gevraagd.

Wat betreft excursies, je zit in een goede periode om een tochtje naar de woestijn te maken.
Meestal is dat met een overnachting, anders is het haast niet te doen, Monastir ligt toch nog een stukje van de woestijn vandaan, dit in tegenstelling tot bijv. Djerba wat er bijna aan grenst. In de hotels ligt genoeg informatie en je kunt de excursies het beste boeken bij je eigen reisleid(st)er. De prijzen staan vast en zijn dus overal hetzelfde.
Kijk gewoon even in de boeken in je hotel, of kijk hier op het forum rond, mocht je nog vragen hebben, stuur me dan een mailtje dan krijg je per omgaande antwoord van me.

Groetjes,
Marianna

:smiley: hoi,

ik ben het met marianna eens, dat je eerst moet vragen om foto`s te maken. dit zou je zelf waarschijnlijk ook prettiger vinden. let ook op bij gesluierde vrouwen die houden hier niet zo van.

groetjes bianca

Hallo Flit,

Voor wat betreft het fotograferen en/of filmen van Staats objecten, zoals op vliegvelden, politie, douane, militairen en Paleizen, dat moet je beslist niet doen !

Je kunt daar grote problemen mee krijgen !!!

Twee jaar geleden filmde ik vanuit de auto het Paleis van de President in Carthago, wat beslist niet echt op prijs werd gesteld.

Mijn man en ik werden aangehouden door een motoragent en moesten hem volgen.

Op dat moment wisten we dat we in overtreding waren geweest en heb snel het filmpje gewist.

We moesten op een kantoortje komen en al onze gegevens werden genoteerd en ook wilden ze het filmpje zien, waar gelukkig niets meer op stond !!! We konden toen gelukkig weer vertrekken !

Evengoed waren we toch wel geschrokken en was het een goede leer voor géén volgende keer !

Fijne vakantie !

Groetjes,
Pittie

Hoi
ik ben de forum is aan het rondtouren(ben nog nieuw)
en val op dit berichtje
nu wou ik even zeggen dat er toch uitzonderingen kunnen zyn
want ik heb 1 of 2 foto’s van het vliegveld van monastir
ik heb opstygende vliegtuig getrokken vanuit de gang en de politie zy niks
nog beter
heb een foto met my en een politie agent aan het werk het verkeer aan het regelen
nu ja heb hem dat wel gevraagd
moest eerst nog is durven ik en myn man
want zo te zien zag ie er beetje streng uit
enfin wie niet waagt…
allez wy er naartoe
en simpelweg gevraagt om een foto te nemen
voor een souvenir
ok zy hy met een lachje
en heeft er my nog by gennomen ook
wat was ik bly
is dat dan echt zo?
maar michien als je vriendelyk vraagt en op de goeie valt lol
natuurlyk mag dat niet met iedereen dat weet ik
Groetjes lena

Vliegtuigen die opstijgen mag je fotograferen en ook de politieagent op straat heeft meestal geen problemen als je er om vraagt. Het gaat dus meer om officiele gebouwen e.d., ( zie het berichtje van Pittie). De bevolking vind het gewoon niet prettig als je ongevraagd een foto maakt. Het is in de islam verboden om foto’s te nemen waar mensen op staan en die bijv. in je huis neer te zetten. Nu is Tunesie niet echt een streng islamitisch land maar men vind het gewoon niet prettig om ongevraagd te worden gefotografeerd en in principe is dat in de Islam ook verboden. Vriendelijk vragen en een dinar doen in dat geval een hoop.

Groetjes,
Marianna

Lieve Marianna(en pittie)
dank zy julie ga ik eindelyk myne album online durfen zetten:)
leg het even uit
ik heb dus hier deze topic gelezen
en dacht oela! ik heb nu juist zo’n foto’s
nu durf ik deze niet online zetten
zie dat er k’weet nie wie da zien en doorgeeft enz…
ik ga dan problems hebben:frown:
daardoor durfde ik niet(en had zo graag gewild)voor julie allemaal te laten zien
maar nu hebben jullie my gerust gesteld bedank
allez dan ik ga er werk van maken
maar eerst nog een vraag
hoeveel fotos mogen hier geladen worden(heb er een stuk of 300)
en mogen al de fotos erop
ttz ook ikke/man in bikini op het strand en op de boot
en de politie-foto of course:D
anders heb ik de indruk dat myn album niet compleet is
en ja het strand hoort er toch gewoon by
laat my iets weten
aan u de final beslissing
bedank
Doei lena
ps pittie
als je dit leest
mag ik je hetzelfde vragen voor myn album op je weblog te zetten
bedankt lena

Maak maar gewoon een fotoalbum hier en kijk maar wat je erin kwijt kunt. Alles mag dus ga je gang. Je kunt trouwens ook een album maken op de Tunesie Groep of de Djerba Groep daar vind je een heleboel Tunesie en djerba liefhebbers en ook vele foto’s. Succes ermee.

Groetjes,
Marianna

Hoi,it’s me again:)
Marianna je bent ne schat (weet je dat)
ik ga dan myn album(de voledige) online zetten
maar op de djerba forum is dat wel nodig
ik bedoel maar dat ze alleen in djerba geinterseerd zyn en niet de port el kantaoui
och ik zie wel hè
lena

Mag altijd Lena maar je kan ook de Tunesie groep kiezen, beide groepen hebben voor een deel dezelfde leden, het adres is http://groups.mans.com/Tunesievannu

Groetjes,
Marianna

Problemen bij het nemen van foto’s heb ik gehad in Carthago. Werd er door 'n veiligheidsagent erop attent gemaakt dat ik zeker geen foto’s mocht maken in de richting van 'n regeringsgebouw (dat daar op 'n heuvel ligt). Was het niet van plan en heb het ook niet gedaan omdat de gids er verschillende keren opmerkingen had over gemaakt. In luchthaven van Monastir heb ik zelfs opnames gemaakt op de “tarmac”, zelfs in het gezelschap van een tunesische vliegveld medewerker.

Mvgr,

Hm wel fijn dat ik dit topic even lees. Ben namelijk van plan om aardig wat foto’s te maken maar wel goed opletten dus :slight_smile:

Een leuke excursie is te maken naar Douz, in het zuiden van Tunesie.
Bedouinencultuur en dromedaristochten in de Sahara, georganiseerd door plaatselijke bewoners. Alle redelijke wensen zijn bespreekbaar, er zijn in Juli en augustus ook veel bedouinenbruiloften met optochten door de straten en 's avonds met diverse spektakels. De normale excursies die te boeken zijn via de diverse hotelhostesses gaan hier helemaal aan voorbij. meestal wordt Douz aangedaan enkel voor een dromedaristour en beleef je totaal niets van de cultuur.
Voor een onvergetelijke vakantie in Tunesie moet je absoluut een dag of 2 even naar Douz!
Zou je je willen orienteren op de diverse mogelijkheden kijk dan even in het blog “vakantie in Douz, Tunisie” via http://paardindesahara.hyves.nl