Foto's bewaren op reis

Ja ik heb ook wel eens per ongeluk foto’s gedelete…

Portokosten uit Azië weet ik niet, de laatste jaren gebruik ik usb-sticks die ik op verschillende plekken bewaar. Wel risico van virussen… Het liefst zou ik een eigen minilaptopje bij me hebben, om ook meteen te kunnen selecteren en bewerken (en reisdagboek bij te houden).

Oke bedankt! En ja dat zou ideaal zijn, maar ook weer wat nadelen natuurlijk. Dan begin ik maar met die 2x 8 GB kaartjes en iets van 3x 8GB sticks. Dan kan ik daar evt. nog nieuwe kopen, neem aan ong. dezelfde prijzen?

Hey,

Zoek eens naar een “fotobank”’

Ik heb op mijn laatste langere reizen zo’n externe harde schijf met cardreader en interne accu gebruikt.

2 2 GB kaartjes en wanneer de 1 vol was ff overgepompt naar de fotobank en klaar is kees.

In 6-8 weken niet nodig op te laden want alleen maar paar keer aanzetten om te kopieren naar de schijf en weer wegleggen.

80 Gb schijf en derhalve plenty foto’s erop kwijt gekund en dat was al in 2006 mensen!!

Greetz,

Flyboy>>>:wereld:

Zo’n fotobank/imagetank heb ik vroegâh ook gehad, in de tijd dat geheugenkaartjes nog een klein vermogen kostten (1GB voor €120…), toen was er praktisch geen alternatief. Werkte op zich prima, toch was er altijd wel een beetje de angst dat er iets niet goed was gegaan en met het formatteren van het kaartje de foto’s toch weg waren. En tussen twee reizen in heeft het ding besloten de geest te geven.

Op zich is het altijd nog een bruikbare oplossing, maar nu geheugenkaartjes bijna niks meer kosten (met een beetje zoeken heb je snelle SDHC voor minder dan een euro per GB) zou het mijn voorkeur zeker niet meer hebben. Of hooguit als extra backup.

Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag drie SDHC kaartjes klasse 10 gekocht van 8 GB per stuk voor 32,50 euro dus ben al voorzien. Neem dan nog wat stickjes mee en indien tekort koop ik daar nog wat bij.