Fotografen onder ons: Waar moet je aan denken als je je camera meeneemt?
Ik denk bijv. aan stof, vocht etc.
Wij gaan over een maand naar Gambia. Ik hou me aanbevolen voor nuttige tips!:vak01:
Besef dat je dan in het regenseizoen zit en de lens van je camera zeker nog wel een half uur beslagen is, als je naar buiten gaat. Dan valt er geen foto te maken.
Ik heb gemerkt dat mijn foto’s van die periode minder zijn dan van andere jaren, toen ik niet zo dicht op het regenseizoen zat.
Lighthouse
Bedankt voor je reactie, Lighthouse!
Heel belangrijk een spuitbus met lucht. In gambia en eerder in Kenia heel veel profijt van gehad. Te koop bij elke fotograaf, gewoon de goedkooptste. Wel zorgen dat die in het koffer zit en niet in de handbagage anders beginnen ze echt te zeuren en zeiken…en ik kan het weten.
Veel plezier en niet vergeten je inentingen en je malaria tabletten…je speelt nl met je leven als je dat achterwege laat gebruik je het is er geen probleem
Die spuitbus heb ik nodig om “het beslaan van de lens tegen te gaan”?
De inentingen al gekregen en de malarone heb ik al in mijn bezit.
Bedankt voor de reactie, Limboman
Ik zou en neem hem in december ook weer mee om het stof van je lenzen af te krijgen het kruipt overal tussen
denk er ook aan dat wanneer er een politie agent op een kruispunt staat het verkeer te regelen, dat je dan geen foto’s mag maken. (ook niet van kraampjes aan de kant, ezel wagens, of wat dan ook) heb ongeveer 30min lief staan lachen tegen die vent voor ie ons door liet rijden ![]()
“Of wat dan ook…”, nog even dan weet je niet meer wat wel of niet mag …:mad: In ieder geval flora en fauna, dus.lol2
hahah, klopt de grens is wat onduidelijk letterlijke tekst van politie agent was: you are not allowed to take a picture from me as a policemen and everything around.
(even als achtergrond info, we namen een foto van een kruiwagen achterin een taxi uit een rijdende auto)
In ieder geval naar makasutu forest gaan prachtig gewoon daar heb ik o.a deze foto’s ook gemaakt. www.makasutu.com
Foto,s van politie,kan ik me iets voorstellen,maar van kraampjes enz.heb ik toch tig foto,s en nooit geen last gehad.Sommige vragen wel eens geld,maar dat krijgen ze nooit.