in nairobi is een hollandse fotograaf beschoten
de man was al blind aan een oog, maar nu waarschijnlijk geheel blind
het is een groot drama dat hem dit overkomt
zal denk ik niet in de keniaanse kranten staan
in nairobi is een hollandse fotograaf beschoten
de man was al blind aan een oog, maar nu waarschijnlijk geheel blind
het is een groot drama dat hem dit overkomt
zal denk ik niet in de keniaanse kranten staan
en een Italiaan vermoord…
http://www.the-star.co.ke/news/article-98683/kilifi-six-man-gang-kills-italian-investor
en drie doden aan een moskee
Het goed om op de hoogte te zijn van dit soort nieuws voordat ik 6 januari weer naar Ukunda ga. Maar vooralsnog houd het mij nog niet tegen. Denk dat ik in de periode van de verkiezingen niet in Kenia zal zijn.
Wanneer Ik hier In Nairobi via internet het nieuws in Nederland vlg dan ben ik bli dat ik hier ben.
Alleen de laaste dagen meer dan vijf moorden en niet alleen criminele afrekeningen.
Kenya is vele malen groter dan Nederland an de bevolking is ongeveer 2,5 x
Het aantal buitenlanders wat of wel vermoord dan wel beroofd is in Nederland is meer dan hier in Kenya.
Gaan de mensen nu niet naar Frankrijk omdat daar een britse familie is vermoord ???
Wat zijn de achtergronden van deze actie voor zover als in de berichtgeving was het een gerichte actie.
Dus eerst eens even uitzoeken waarom deze man is beschoten, het was geen beroving.
Ik sluit me helemaal bij Keeska aan.
Bovendien vraag ik me af wat het motief is van het herpubliceren van negatieve nieuwsonderwerpen.
Van de Main Stream Media kan ik me nog voorstellen dat zij geld moeten verdienen aan het nieuws.
Maar van de mensen die zich vermoedelijk wel betrokken voelen bij een aantal Kenianse bekenden, snap ik het niet.
Onder het kopje “nuttig reizigersnieuws” passen de meeste negatieve berichten hier niet niet terwijl uiteindelijk heel veel Kenianen wel schade ondervinden van negatieve berichtgeving.
** - ** I asked around and it seems that he has not been killed by thieves but for personal matters.
you know that in Africa working in a different way. ** - - **
Betrouwbare bron. Niemand maakt zich zorgen dit hoort gewoon bij ‘‘info’’.
Masaku
Wat is jou betrouwbare bron ???
Vertel je verhaaltje alsjeblieft ergens anders het politie station in Kileheswa heeft geen idee en ook de CID tast in het duister.
Dus he betruwbaar is betrouwbaar.
in enige nederlandse kranten staat dat de fotograaf is overvallen,
en 6 keer beschoten de andere aanwezigen, zijn vrouw en twee belgen zijn ongedeerd?
de krant schrijf daar verder niet over
men verbleef op een camping ergens in nairobi, hoe veilig zou dat geweest zijn
maar het was ook buiten de gate gebeurd
misschien is er geeneens aangifte van gedaan?
keeska heeft er ook iets van in lokale krant gestaan?
Mijn vader had er ter plekke niets van gehoord. Toen ik er was was net die aanslag in Mombasa (tijdens het EK) en die werd uitgebreid besproken aan tafel, dus ik denk dat ze niet ook wel besproken zouden hebben als het in een lokale krant had gestaan.
@ keeska
Mijn betrouwbare bron gaat niet over de fotograaf! Dat gaat over :
en een Italiaan vermoord…
http://www.the-star.co.ke/news/artic…alian-investor
GRTZ
Murungi niets in de lokale krant maar wel in de politie rapporten van Kilimani de camping site hoort onder die post.
Volgens het laaste bericht het onderzoek is nog gaande.
oke
maar ook al worden daders gepakt
de fotograaf zal waarschijnlijk nu totaal blind zijn
dus toedracht zal wel in ongewisse blijven