Fotocamera in zuidamerika

Indien je meerdere binnenlandsevluchten neemt hoe is de grens controle geregeld. Ik heb een analoge camera en ben bang dat door de X-ray apparaten mijn foto’s worden aangetast. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb in Peru in 1997 een aantal binnenlandse vluchten gehad en in Brazilie in 2002. Geen enkel probleem gehad ook niet met 400 en 800 iso.

Ik heb mijn analoge camera meegehad naar Paraguay en Bolivia, geen problemen gehad. Maar ik heb het grootste deel van mijn foto’s ter plaatse laten ontwikkelen en vervolgens de negatieven opgestuurd (weet niet of ze dan door een rontgen aparaat gaan, maar ze waren prima in orde).

Hola,

Zelf neem ik altijd vanuit nederland zo’n speciaal zilverfolie-achtig zakje mee (weet even niet hoe het heet maar je kunt het gewoon bij fotozaken kopen). Dat is speciaal voor het bewaren van fotorolletjes en foto’s, er zit een of andere beschermlaag in die tegen allerlei soorten stralingen werkt, o.a. op vliegvelden.
Ik weet niet of het echt nodig is, maar Just to be Sure!! Ik ben één keer tijdens een reis ál mijn foto’s kwijt geraakt, en geloof me; daar word je niet blij van. Vandaar dat ik nu alle risico’s van dien zo veel mogelijk uitsluit.

Slds, Eveline:ARGENTINA