Wie is er al op reis geweest en heeft nog specifieke tips, waarvan jij vindt dat heb je absoluut nodig of absoluut niet. Wij gaan voornamelijk naar Guatemala en Mexico.
Bedankt!!
Willeke.
Wie is er al op reis geweest en heeft nog specifieke tips, waarvan jij vindt dat heb je absoluut nodig of absoluut niet. Wij gaan voornamelijk naar Guatemala en Mexico.
Bedankt!!
Willeke.
Zeker mee nemen is een foto camera. Heb zelf altijd een digitale camera mee. Zijn tegenwoordig erg klein en je kan overal wel een een CD branden in een internet cafe. Wat ook erg handig vond is je foto´s tijdens je reis versturen naar Nederland naar bijvoorbeeld de Hema in jou plaats of een plaats waar iemand is die ze kan ophalen en betalen. Kan allemaal via internet en zo weet je zeker dat je je foto´s nooit kwijt raakt als bijvoorbeeld je camera wordt gestolen.
Verder copie van je paspoort en natuurlijk niet te vergeten de nummers van je pinpas of creditcard voor blokkeren van je kaart.
Verder heb ik altijd een theedoek mee. Klinkt gek maar is altijd handig. Natuurlijk een reisgids. Gebruik zelf altijd de lonelyplanet maar zijn verscheidene die goed zijn.
Oke dit zijn even de dingen waar ik op kan komen. Succes.
Wouter
Ter aanvulling op Wouter zijn post: Je kunt ook 2 CD’s Branden. Eén exemplaar hou jezelf bij je en één exemplaar stuur je op naar familie. Zo spreid je het risico een beetje.
Daarnaast is het handig om een met de computer gescand exemplaar van je belangrijke papieren op het internet te zetten, bijvoorbeeld in een hotmail account. Zo kun je (bijna) overal een exemplaar uitprinten. Daarnaast kun je daar ook belangrijke nummer en adressen opslaan.
Als medicatie raad ik je iets aan tegen diarree en waterzuiveringstabletten/druppels. Daarnaast als je last van reisziekte hebt in een bus is het handig om daar pilletjes voor mee te nemen. Ten eerste wordt je dan niet zo ziek en ten tweede wordt je er lekker suf van. Dat scheelt wellicht weer met het slapen in de (nacht) bus ![]()
Wellicht hebben jullie ook iets aan deze link:
Staan praktische tips! In ieder geval succes!
Erik
in aanvulling op de vorige berichten:
een moneybelt (die je onder je kleren draagt) is ideaal, maakt het lastig zakken te rollen.
een muggennet, muggenspray (niet op bezuinigen, vooral in jungle) en malariapillen.
geen mobiele telefoon (alleen maar lastig en je kunt 'm meestal toch niet gebruiken)
en klein naaisetje (je weet nooit wat er stuk gaat of wat je tegenkomt)
Zonnebrand of een pet, doek, klep, zonnebril.
waterdichte zakjes om je waardevolle papieren/spullen droog te houden.
naalden (stel dat je in een ziekenhuis terecht komt, wil je niet dat ze je met vieze of gebruikte naalden prikken, toch?)
lonely planet (beste budgetgids, boordevol waardevolle tips, en goede adressen)
schoenen waarop je goed kan lopen en ook door water kan.
Er is vast nog veel meer waar ik nu zo snel niet op kan komen…
Groetjes, Rianne
Hoi!
Wat mij zo te binnen schiet :
wereldstekker
oplaadbare batterijen + oplader
diskman en wat eigen favoriete cd"s
zak-leeslampje
Ben nu al een tijdje op reis en ben zo blij soms even mijn eigen muziek te horen…!
Verder staat op de site van joho volgens mij wel ergens zo n meeneemlijst. In iedergeval in hun brochures. Erg handig!
Veel succes met de voorbereiding en plezier op reis!
groeten,
Ingrid