Ik ga op vakantie en neem mee...

Hallo allemaal,

Om een leuk onderwerp te beginnen op dit nieuwe forum, leek het me leuk om het over vakantie bagage te hebben.

Wat ik allemaal belangrijk vindt om mee te nemen zijn:

Gezellig reisgezelschap, digitale camera, boek, zwembroek…

Nou dan haak ik gelijk maar in; in ieder geval een tandenborstel, tandpasta, goed boek, paspoort en bankpas :slight_smile:

Met mijn paspoort, bankpas, Lonely Planet en een goed humeur kom ik al een heel eind…

Leuk onderwerp: vakantiebagage! Wat ik meeneem hangt wel een beetje van mijn reis af…

Voor een tripje naar NL is heel belangrijk mijn identiteitsbewijs, liefst mijn Spaanse haha, en een LEGE koffer hahahaha. Daarbij eventueel (niet iedere keer) cadeautjes voor familie.

Andere reizen: paspoort en geld/bankpas, dat blijft toch altijd het allerbelangrijkste.

Liefs,
Carolina

Er zou eigenlijk ook nog een topic moeten komen a la "Ik kom van vakantie terug en neem mee… :smiley: Sluit mooi aan bij de column van Floortje Dessing :slight_smile:

Ik neem allerlei dingen mee voor de mensen op Djerba. Kleding e.d. laat ik daar altijd achter, dus mijn koffer zit vol met puur hollandse dingen voor de Nederlanders die daar wonen. Verder mijn fotocamera, paspoort, schrijfblok en een lading opmerkingen en klachten.

Terug naar Nederland neem ik mee, Harissa, zand en op verzoek wat aardewerk of andere dingen. En de boodscahppenlijst voor mijn volgende bezoek.

Gr.
Marianna

Paspoort, bankpas, fotocamera, oordopjes, wekker, boek, zwemkleding, .

altijd nodig ! pen en noteblokje

Wat ik altijd mee neem op vakantie : fototoestel, zonnebrand, bikini en me zonnebril, reisdagboek (schrift), speelkaarten en me paspoort natuurlijk!

Neem steevast alleen twee boeken mee:
De wereld als wil en voorstelling.(Die Welt als Wille und Vorstellung)

deel 1 en deel 2
van Art(h?)ur(o?) Schopenhauer.

Menig douane-beambte heb ik radeloos, menig ambassade sprakeloos gemaakt, maar ik zeg: Waar een wil is ,is een weg.

Flauwekul al die documenten. Columbus had toch ook geen USA-paspoort van de Apaches of Chianoeks enzo

Arthur

Op vakantie naar Nederland… hmmm, dit willen jullie niet weten.

3 weken geleden op vakantie NAAR Nederland nam ik een zo goed als lege koffer mee (4 pakken Guatemalteekse koffie en 4 blikken bonen om weg te geven, een lunchpakket om de nacht in New York door te brengen en een gestolen TACA kussentje vanuit het vliegtuig)

Terug naar Guatemala zaten mijn koffers vol met:

• 3 paar nieuwe spijkerbroeken (want die kun je hier niet krijgen in mijn lengte)
  • schoenen in mijn maat (hier leven kleine mensjes en groter dan 44 gaan de schoenen niet)
  • onderdelen voor mijn motor (remblokjes en benzinepomp want die zijn hier niet te krijgen of 5x zo duur)
  • remblokken voor een personenauto (zelfde verhaal)
  • professionele spanbanden (te ongeloofwaardig om uit te leggen waarom)
  • katjesdrop, engelse drop, stroopwafels en sultana koeken (je bent nederlander of niet)
  • 4 voetbalshirts om weg te geven en 3 keramische hollandse klompjes met tulpenbollen (geen idee of die hier wel gaan uitkomen?)

En wegens een gewicht kwestie de pot pindakaas maar achtergelaten, want die had ik nog thuis staan.

Heb maar 1 keer gehad dat de douane vreemd stond te kijken, maar alles is zonder problemen aangekomen.

Ha ha Igor,

Volgens mij ben jij een Hollander? :smiley: :smiley: :smiley:
Jeej wat ben jij erg.:tongue:

Xander

Zou ik het onder de noemer ´pure noodzaak´ mogen onderbrengen??:biggrin:

Tja Xander, dat gezicht van die ene vrouwelijke douanebeambte sprak ook boekdelen, ik wed dat ze ze zo niet vaak aantreft… en dan staat er ook nog op je migratieformulier bij binnenkomst dat je gewoon toerist bent he :stuck_out_tongue:

Hahahahahaha, echt waar?! Ben jij daar nog steeds “gewoon” toerist?!?!

Wel erg grappig wat je allemaal mee (terug)genomen hebt. Ben uiteraard wel extra nieuwsgierig (door de uitspraak “te ongeloofwaardig om uit te leggen waarom”) waarom je professionele spanbanden meegenomen had. :wink: Toch een verklaring?

Hey Igor, tulpen kunnen daar volgens mij wel groeien hoor, doen ze hier ook! Tip: je moet ze laat planten/potten (pas eind november, wellicht begin december) en voor die tijd in de koelkast leggen! Dat werkt! Zo “fake” je een hollandse winter.

Succes! Ben benieuwd of het lukt!

Liefs,
Carolina