Fooien!

Wij gaan binnen kort op safari in Kenia met privé gids.
Hoe werkt dat met fooien geef je hem elke dag iets of aan het einde van de safari?
En wat geef je dan zoal!

Kun je pinnen in lodges?

Groeten

Fooien voor gidsen geef je aan het einde van de safari en is afhankelijk van hoe je de service van jullie gids vond.
Dat heeft dus niet te alles maken met hoeveel dieren je wel of niet hebt gezien, want de natuur geeft geen garanties.
Neem in overweging dat een gids bvb geen ober is die jullie een paar uren bediend, maar iemand die dag en nacht van huis is om jullie een goede safari te bezorgen.
Hoeveel je precies geeft aan fooien hangt ook af van het budget dat je van plan bent uit te geven, en als je bvb ook met kinderen op vakantie bent, ben je al veel geld kwijt aan de safari op zich.

Ik sluit me helemaal aan bij Kenya

Nog een paar tips:
Geef fooi in Ksh
Nodig je gids uit om s’avonds in de bar van de lodge iets met je te drinken
Wees belangstellend naar je gids, vraag bv naar famlie enz.
(Als de gids het met JOU ook naar zijn zin heeft, wordt jouw safari helemaal super).

Ik weet alleen dat je met je creditcard kan betalen in lodges maar ik zou voldoende cash meenemen voor als er onverhoopt een storing is. (hebben we meegemaakt met Amerikanen die dus hun rekening niet konden betalen).

hey, wij gaven na een 3-daagse safari met 3 personen 50 euro aan fooi. Ik had het idee dat dat een hele nette fooi was, gezien de reaktie van onze gids. Verder gaven we onze gids drankjes in de lodges (nam hij vaak niet eens aan).

Misschien kan dit een leidraad zijn?
Veel plezier!!

Groetjes Lae-titia Giling
www.faharifoundation.com