Wij gaan aankomend weekend op safari naar Kenia via Holland International (Best of Kenia).
De safari is volpension. Drinken moet dus zeker zelf worden betaald. En natuurlijk heb je ook nog bijkomende kosten als fooi, etc. Nu heb ik eigenlijk geen flauw idee hoeveel geld ik mee moet nemen.
Ik neem aan dat er niet gepind kan worden tijdens een safari? (tja ik bedoel natuurlijk niet in een park maar bij de lodges/hotels?)
We gaan 9 dagen safari houden.
En hoe hebben jullie het gedaan met het visum? Wij willen hem daar halen… meot je dan meteen in dollars betalen? Of hebben jullie daar jullie euro’s eerst in dollars gewisseld? Of is dit al in Nederland door jullie gedaan?
hallo
je visum koop je gewoon bij aankomst € 40 p.p
en niet in dollars ,tenzij je die al hebt is het $ 50
als je dus all-inclusive reis +hotel hebt, heb je dus alleen wat geld nodig
voor tips,souvenirs, drankjes
je kan dan gemakkelijk daar enige euro’s omwisselen bij
bank-hotel of forex kantoor
de koers is op dit moment niet erg gunstig (de euro is zwak)
ongeveer € 1 is 101 kes
voor extra zekerheid je bankpasje kan je bij verschillende banken
of pesapoint geld pinnen
safari njema
vlieg je met Arke naar mombasa
of
met … naar nairobi ?
Als tip geef ik altijd 1 euro per dag (tijdens een safari).
Eigen kosten, frisdrank tussen de 30 en 50 shilling, een samosa (snack) 40 shilling, fruit erg goedkoop.
Even rondkijken wat er ligt, advocado 25 shilling mango 30shilling enz enz , bij twijfel afdingen 10 shilling eraf. Water in allerlei prijzen te koop van 25 shilling tot 50. Mangosap te koop in een flesje (vers).
Voor 5 euro per dag kun je je aardig redden.
Voor visa 50 dollar meenemen, nieuwe biljetten in het vliegtuig krijg je de papieren neem een pen mee.
Geniet van je safari.
5 euro per dag is een mooie fooi na een geslaagde safari.
Drankjes in de lodges, reken Europese prijzen, zitten niet bij een safari inbegrepen.
Eigen drinken, fruit en samosa meenemen doet men ook niet in Europa.
Dan nog wat zakgeld voor persoonlijke aankopen, zoals souveniers.
Reken: +/- 20 euro per persoon per dag?
Ik ging ervan uit dat eten erbij in zit, een samosa fruit neem je niet mee maar koop je onderweg,
als je ergens op eigen gelegenheid bent. En je hebt gelijk in lodges zijn europese prijzen het ligt eraan hoeveel je drinkt. Maar geef jij 5 euro fooi per persoon per dag?, meestal als mensen een safari boeken bij ons en ze krijgen een fooi van 1 euro per dag per persoon zijn ze er heel blij mee. Bedankt voor je en zie ook.
Fooien zijn niet verplicht, maar wel de gewoonte.
Er bestaan verschillende richtlijnen voor fooien maar een fooi van maar liefst 1 hele euro voor een volwassene die dag en nacht bij zijn gezin weg blijft om zijn gasten te vermaken, was mij tot nu toe nog onbekend.
Een euro is voor de koffer drager, vanaf de receptie naar je hotelkamer.
Er zijn mensen die daar 2 of zelfs 3 euro voor geven…
als je er al van uit kan gaan dat een safaritrip
meer dan €100 per dag kost
dan is een fooi van €1
wel heel erg mager
wellicht kan je dan net zo goed geen fooi geven
voor 100 schilling kun je nog geen tusker kopen
en weet je wel wat de inflatie de laatste jaren in kenia was?
Maar er zitten 4 a 5 mensen in de landcruiser dus dat is 4 a 5 euro per dag.
Ik weet niet wat mensen verdienen dat kan natuurlijk verschillen, maar ik ga er van uit dat ze tussen
de 30 en 40 euro per dag verdienen afhankelijk van wat ze doen een chauffeur verdient het meest een bijrijder iets minder.
Ik weet wat ik betaal maar ik weet niet wat een andere organisatie betaald.
Maar ik vind deze discussie heel goed wand ik vind een goed loon en een fooi belangrijk.