Prijs Safari 7 dagen 6 nachten

Hoi iedereen,

Mijn partner en ik zijn van plan om 8 september voor twee weken naar Kenya te vliegen. Ik had dan ook alle topics ivm Kenya gelezen. Heb al veel informatie verwerkt :). Ik heb dan ook enkele organisatoren, die jullie hebben aangeraden, gemaild. Waaronder Salim Senty (super lieve man), hij heeft geantwoord. Van Roger van Kayoli Safaris heb ik een mail teruggekregen maar daar bleef het bij, vond ik jammer. Van Gabriel heb ik een mail gekregen maar hij vroeg voor een prive safari van 7 dagen 4204 dollar voor twee personen. Dat vond ik te veel.

Van Salim heb ik ook een mail gekregen voor een 7 daagse privésafari, we beginnen met Masai Mara, lake Nakuru, Ambesoli en Tsavo East en West. dat zag ik wel zitten. Hij vroeg 3600 dollar voor twee personen. Hij sprak ook over een luxueuze safari. Ik vond dit iets te veel. Ik zei dat de safari voor mij niet luxueus moet zijn. Dan heeft hij zijn prijs gezakt naar 3000 dollar voor twee personen.

Nu is mijn vraag, wat is de gemiddelde prijs van zo’n zevendaagse safari, lodges met gemiddelde prijs, als er slapen in een tent bij is, mag ook van mij om dat safari gevoel meer te ervaren.
Aan welke prijs moet je je verwachten?

Ik hoop echt dat er mensen zijn die zullen reageren.

Alvast bedankt iedereen.

Grt

Hallo,
Goed idee om naar Kenia te komen: het is zo’n geweldig mooi land!

Over je vraag: op zich is het kamperen niet zo heel duur, maar het hangt af van de plek waar de camping zich bevindt. Ligt de camping in een nationaal park dan betaal je daar ook voor.
Sowieso kost de entree voor een nationaal park vrij veel voor buitenlanders. Op de site van KWS (Kenya Wildlife Service) kun je de toegangsprijzen vinden per dag. Blijf je er een nacht betaal je voor 2 dagen. Daardoor kan de prijs snel oplopen.
Ik denk dat een bedrag van 1500euro pp wel erg veel is voor 7dagen!

Mocht je geinteresseerd zijn in nog een aanbieder: www.africamp.net

Groetjes
Janet

Hey Janet,

Allereerst wil ik je bedanken voor het reageren! Interessant wat je schreef, ik weet niet of de lodges in het N.P. liggen of niet.

Ik heb net een mail gekregen van hem. Dus gisteren vroeg hij 3000 dollar wat neerkomt op 2383 euro voor twee personen (1191 per persoon). Vandaag heeft hij mij de accommodatie doorgemaild.
Masai Mara (Mara leisure camp)
Lake Nakuru (Flamingo camp)
Amboseli Kilimanjaro ( Kibo camp)
Tsavo West (Ngulia safari lodge)
Tsavo East (Voi safari lodge).

Hiervoor vraagt hij 3350 dollar voor, dat is 2661 euro (1330 per persoon).

Wat is voor jou een redelijke prijs?

Je hebt idd gelijk, entree is voor buitenlanders een pak duurder.

Ik zal ook naar africamp mailen. Bedankt Janet!

Hallo “Brima”,

Ik woon sinds een jaar in Kenia en ben getrouwd met een Keniaanse tourgids. Vandaar dat ik er een beetje vanaf weet. Daarnaast is mijn man mede-oprichter van Africamp. :slywink: Hij heeft samen met een paar vrienden hun kennis gebundeld en ze willen niets liever dan toeristen hun prachtige land laten zien voor een zo laag mogelijke prijs. Mail ze gerust (info@africamp.net), ook met de namen van de lodges die je hebt doorgekregen. En vermeld dat camperen ook een optie is. Persoonlijk zou ik daarvoor kiezen wanneer het mogelijk is, want zoals je zegt hoort dat gewoon bij een safari!

Vliegen jullie naar Nairobi?

Groet
Janet

Reken op minimaal 150 euro p.p. per dag inclusief busje etc.Goedkoper zal wel kunnen ,maar dan lever je al snel veel in aan kwaliteit en comfort.
Op safari gaan is best duur,maar wel de moeite waard.Ik zou ook eens kijken in de gidsen van de Ned operators.Dat hoeft niet altijd duurder te zijn.Als je besluit een busje te delen met anderen kan het ook wel schelen.
Echter met 7 personen in een mini busje is ook geen feest.Je hebt dan wel je z.g. gegarandeerde raamplaats.
Succes met zoeken.Gr wim

Kijk ook eens op zoartours.com.

Ik heb een jaar in Kenia gewoond en heb in die altijd goede contacten gehad met de eigenaar van Zoar Tours: Bernard.
Ik kan niet met zekerheid zeggen of hij een lage prijs hanteert, maar kwaliteit levert hij. Echt ontzettend goed geregeld allemaal.

@ Janet,

Dank je wel voor de informatie Janet. Heb gemaild naar AfriCamp. Ik heb vermeld dat jij mij hebt doorverwezen… hopelijk is dat niet erg.
Ja, Janet, wij vliegen naar Nairobi. Zou super zijn om de safari te eindigen in Mombasa (Tsavo East, denk ik). Bedankt voor de informatie, Janet. Nu hopen dat ik een redelijke prijs krijg :).
Begeleidt je man toeristen die boeken via AfriCamp? Of is hij eerder zelfstandige en boeken de mensen bij hem een safari?

@ Wim,
Dank je Wim voor de tips, zal ik zeker doen!

@ Jim,
Dank je wel voor de info. Ik ga hem gelijk een mail sturen!

Groetjes

Brima

Hoi hoi,

Geweldig dat je naar Kenia gaat!!

Als je er nog niet uit bent, zou ik ook zeker Magical eens benaderen.
Zij hebben heel veel positieve recensies hier op wereldwijzer http://kenyansafariholidays.net/

Daarnaast is het misschien leuk om een project te bezoeken?
Mocht je geïnteresseerd zijn (www.faharifoundation.nl), laat het dan even weten, dan breng ik je in contact met onze mensen in Mtwapa.

De kinderen vinden het geweldig om bezoek te krijgen en een ding is zeker; vergeten doe je ze nooit meer.
Groetjes en veel plezier en succes met jouw voorbereidingen.
Lae-titia Giling

Goedemorgen Lae-Titia,

Ik zal Magical zeker ook mailen. Dank je wel voor de tip. Een project wil ik wel bezoeken. Je mag de gegevens van Mtwapa doorspelen naar mij of mij in contact brengen met hen. Maakt niet uit :slight_smile:

Wat houdt dat project in? Ben wel geïnteresseerd.

Groetjes

Brima

Hallo Brima,

We zijn in 2010 in contact gekomen met een groep van (destijds) 16 weeskinderen. Een aantal vrijwilligers in Mtwapa had zich over hen ontfermd en gaf hen wanneer het mogelijk was te eten etc.
Helaas waren de middelen absoluut niet toereikend om hen structureel hulp te bieden en naar school te laten gaan.
Wij hadden een stichting opgericht toen we voor het eerst naar Kenia gingen omdat we niet met lege handen naar zo’n arm land wilden gaan. Na onze ontmoeting met deze kinderen hebben we hen zo in ons hart gesloten (evenals de vrijwilligers) dat we beloofd hebben om ons uiterste best voor hen te doen. Door allerlei akties van verschillende mensen hebben we nu inmiddels een groep van 43 kinderen die dagelijks ontbijt en warme lunch krijgen, schooluniformen, bijles, medische zorg etc. Daarnaast is er nu een stuk grond aangekocht waarop een gebouw moet komen te staan waar de misbruikte en mishandelde kinderen continue gaan verblijven (onder toezicht) en waar de andere kinderen naar toe gaan om te eten, te spelen, te leren etc.
Ook wordt er aandacht besteed aan voorlichting. De caretakers (familie van de wezen waar ze verblijven) krijgen voorlichting over family-planning, hygiëne en ga zo maar door.
Als je hen graag wilt bezoeken, stuur me dan even een mailtje aub. faharifoundation@hotmail.com

Groetjes en een hele fijne tijd in Kenia.
Lae-titia

Een aantal lodges die je noemt, zijn erg bekend en vallen in de gemiddelde klasse. In Kibo Camp zijn tenten.
Als je een prive-safari wilt hebben in september dan is, zoals Fabrie schrijft, €140,-- a € 150,-- een heel redelijke prijs voor 7 dagen.
Je kunt inderdaad in Nairobi beginnen en je dan aan het einde af laten zetten in Mombassa. Terug kun je dan met de trein of vliegen.
Mijn safaritouroperator tip: visitmounkenyatours. Zij zitten in Nairobi. Ga hier al jaren mee op safari en het is altijd erg goed. In januari betaalde ik 160 Dollar per dag voor een lodgesafari.
Zij bieden o.a.de lodges zoals je hierboven beschrijft maar ook de basic campingsafaris. Als je het emailadres van Rufus wilt hebben, stuur je me maar ff een prive-berichtje.

Veel plezier met je voorbereidingen.

Hallo Brima,
Mijn man is mede-oprichter, maar doet de trips ook zelf. Hij is een gekwalificeerd gids en het is absoluut zijn passie om de parken in te gaan op zoek naar beesten!
Ik heb de mail naar Africamp gezien! En het is absoluut geen probleem dat je mijn naam hebt genoemd! Je hoort zo snel mogelijk van ons!

Hallo Brima,
Mijn man is mede-oprichter, maar doet de trips ook zelf. Hij is een gekwalificeerd gids en het is absoluut zijn passie om de parken in te gaan op zoek naar beesten!
Ik heb de mail naar Africamp gezien! En het is absoluut geen probleem dat je mijn naam hebt genoemd! Je hoort zo snel mogelijk van ons!

Misschien zijn jullie inmiddels al voorzien maar wellicht kan ik je ook verder helpen. Mijn vriend is Keniaan en safarigids. Hij heeft een grote passie voor zijn land en begeleidt al jaren safaris door Kenya. Hij zal met alle plezier een safari voor jullie willen organiseren en daarvoor een offerte willen maken. Mochten jullie geïnteresseerd zijn stuur me even een mail op helgabolding@gmail.com.
Groet, Helga

DAILY FEE: is a single entry fee and is valid for 24 hrs. One extra entry will be permitted on this ticket. This takes effect from 1st July 2012. Extra entry shall not apply to Sanctuaries and Lake Nakuru National Park.

Bron: http://kws.org/export/sites/kws/tourism/downloads/Conservation_Fees_Jan-_Dec_2012.pdf

Ben afgelopen mei samen met een vriendin op safari geweest met Monicasafari’s naar Tsavo east.
Wij waren pp toen 200 euro kwijt. En hebben in Voi safari lodge gezeten wat ik erg luxe vond. Zelfs nog luxer dan Fig tree camp in Masai mara waar ik ook geweest ben.

Jerop

http://micssafaris.com/Kenya_Safaris_Msa.html

ajaa
mics safaris
zijn de buren van
kenya-and-beyond safaris
vooraan in diani
ook bijna buren van
monika safaris

doe ze de groeten
murugi

hey iedereen,

wij gaan binnenkort op safari met ‘Petit Jean’… hier toevallig iemand ervaring mee?

Groetjes!