In juli gaan we met 4 personen naar Mombasa en willen van daaruit een safari doen. Met de aanbevelingen in het forum voor diverse safaribureaus in het achterhoofd hebben we prijzen gevraagd voor een 3 daagse Tsavo privesafari of 4 dagen in combinatie met Amboseli. Zelfs met goedkope accommodatie zijn de prijzen naar mijn idee fors, zeker wat dit jaar op diverse fora aan prijzen heb gezien. voorbeeld (de goedkoopste!): 4 dagen € 495,- ( en 3 dagen ca. € 350,-. Zijn er in Kenia ontwikkelingen die de safari’s de afgelopen tijd fors duurder hebben gemaakt? Wat raden jullie aan, gewoon wachten en ter plaatse (op het strand) boeken?
[ul]Vorig jaar was een Euro nog bijna 140 shilling waard, nu 105.
[li]De brandstofprijzen zijn hoger, wat doorberekend wordt uiteraard.
[/li][li]De parkentrees zijn flink verhoogd sinds vorig jaar.
[/li][li]Juli valt in het hoogseizoen wat accommodatieprijzen betreft
[/li][/ul].
Het is voor niemand een makkelijke tijd, de verkiezingen komen er aan eind dit jaar, het is (nu nog) laagseizoen en ook de crisis in Europa is merkbaar in het toerisme.
Je kunt op het strand boeken, waardoor er nog een tussenpersoon zit tussen julie en de safari, de kans is dat je zo groter om in een groepje (Russen? :biggrin:) mee kan maar de kans is ook … dat die goedkopere accommodaties dan ondertussen al vol zitten … het is hoogseizoen in Juli …
Hoi,
Alles in Kenia is duurder geworden. Als je mij je email adres mailt kan ik je een prijslijst van een andere safari bureau mailen, waar de prijzen gemiddeld 20% lager liggen.
Mvg
Helen en Peter
www.villakenya.info
Ik wil heel graag een ander safaribureau promoten, naast die die hier altijd genoemd worden. Sentysafaris. www.sentisafaris.com
Salim Senty is een zeer ervaren gids en begeleider/ chauffeur, een heel rustige, vriendelijke man van rond de 50 die dit werk al jaren doet. Hij kan vanuit Mombasa, maar ook vanuit Nairobi safari’s regelen. Hij spreekt goed engels, is zeer behulpzaam en heeft vroeger (en doet dat nog steeds) voor grote engelse touroperators gewerkt. Ik wil hem van harte aanbevelen.
moet zijn:
http://www.sentysafaris.com/
:cheer:
Zijn site ziet er erg mooi uit! Daar wij nog steeds, na 2 of 3 mailtjes en inmiddels maanden wachten, van sommige geen prijsopgave hebben gehad is hij zeker het aanvragen waard. Hebben er meer mensen ervaring met hem of alleen Saada?
Ik heb hem hier op het forum nog nooit voorbij zien komen. Maar ik ken hem persoonlijk (heb geen aandelen, ben niet met hem getrouwd en hij is niet van mij afhankelijk).
Neem gewoon eens contact met hem op en vraag wat je wil en wat het kost. Je kan daarna altijd nog met een ander in zee gaan.
dit zijn de prijzen die de regering vraagt voor de inkom van parken , dan kan je zelf de winstmarge uitrekenen van de touroperators.
http://www.kws.go.ke/export/sites/kws/tourism/downloads/Conservation_Fees_Jan-_Dec_2012.pdf
je vind meer daarover op de site www.kws.go.ke
Winstmarge: ik weet van Salim dat hij er echt niet rijk van wordt. Zijn gezin kan er van eten, maar ze zitten er echt niet luxe bij. Ook voor Kenya is het nog lage middenklasse, als die al bestaat
(dus net geen schrijnende armoede)
Ik ben net terug van een safari met Salim Senty. Hij was fantastisch. Het was zelf zo goed bevallen dat we door hem zijn uitgenodigd voor een lunch met zijn familie. Hij neemt zijn werk heel serieus, is zorgdragend, betrouwbaar en bescheiden. Echt een aanraden. Als je met Salim gaat komt het geld bij hem en zijn familie terecht. Ze kunnen het heel goed gebruiken, heb het met mijn eigen ogen gezien.
We hebben de big 5 van dichtbij mogen bewonderen. Hij haalt je van het vliegveld op en zet je netjes bij het gewenste hotel af. Waarbij veel safari jeeps vast kwamen te zitten wist salim zich er als een ervaren bestuurder doorheen te komen.
Echt een aanrader. www.sentysafaris.kbo.co.ke/
Groetjes,
Alice
blij dat je een goede vakanti/safari hebt gehad
maar je hebt nu reeds 4 keer gepost met alle keren promotie voor safari buro
naar mijn idee heb je je taak nu reeds volbracht
waarvan dank