Fooien tijdens de cruise

Volgende maand gaan wij cruisen en ik wil graag vragen of iemand me tips kan geven mbt het fooiensysteem. Elke dag wordt er 10 dollar pp op mijn rekening gezet, maar toch is het volgens mij vrij gebruikelijk om bv je hutsteward en ober wat extra’s te geven. Klopt dat? Hoeveel geven jullie dan?

Bedankt!

Met welke rederij/schip gaat u een cruise maken?

Bert
Cruiseweb
www.cruiseweb.nl

Met Princess

Hallo Even een vraagje,

Hoe zat dat nou met die fooien. Je zult ondertussen wel al thuis zijn.
Hoorgaar g van je. We willen in november in amerika een cruise maken en zitten nog met vragen. Ook over de kleding enzo.
Hoop dat je me kan helpen hiermee
francien

We hebben het uiteindelijk zo gedaan: Halverwege de cruise viel het ons op dat de ene medewerker veel meer zijn best doet voor je dan de andere. Onze hutsteward was geweldig, maar onze vaste bediening in het restaurant was niet zo bijzonder (we hebben dat ook wel eens anders gezien). We hebben toen gevraagd hoeveel procent van de fooien die dagelijks werden ingehouden bij de hutsteward terecht komt en dat was echt heel weinig, ik weet nu niet meer precies hoeveel, maar volgens mij iets van 50 cent per persoon per dag (van de 11 dollar per persoon per dag die standaard wordt ingehouden). We hebben toen de vaste inhouding van fooien laten halveren en de mensen die echt hun best deden om het je naar de zin te maken iets extra’s gegeven. De hutsteward hebben we ik dacht 75 dollar gegeven en nog wat mensen hebben we een paar tientjes toegestopt.

Je kan me ook rustig pb’en voor andere vragen hoor! Ik heb inmiddels meerdere cruises gemaakt en kan je er inmiddels wel wat over vertellen denk ik :wink: Met welke rederij ga je?

Hoi ,

IK heb nog niet geboekt maar ben nog steeds op zoek . We zitten in Miami op dat moment en willen een cruise vanaf 14 november t/m 21 november . Ons vliegtuig vertrekt weer op 22 nov.
Ik was bezig met een Cruise van Carnival maar iedere keer dat ik boekte was alles vol en de prijs liep maar steeds op . Steeds een duurder kamer.
Bij De Carnival reizen staat er inclusief een fooien bedrag bij . De andere reizen niet.
Bedankt alvast voor je tip

mvg francien

We hebben ook onlangs een cruise gemaakt vanaf Miami (Fort Lauderdale eigenlijk) naar de Caribbean, ook met Carnival. We hebben geboekt bij cruisetravel.nl. Eigenlijk nooit problemen gehad dat reizen vol zaten of te duur waren… Carnival heeft juist veel aanbiedingen, ook last-minute.