kan iemand die nu in Sanur zit of er recentelijk geweest is me vertellen welke ATM er 3.000.000 Rp of meer geeft. Ik vraag dit omdat elke opname zo’n € 2.50 (ong.30.000 Rp) kost en het daarom verstandig is zo veel als mogelijk in één keer op te nemen. Als er dan ook nog iemand dit van Ubud en Lovina kan vertellen maakt hij of zij mijn dag weer helemaal goed.
ikzelf ben in Indonesie nog nooit een ATM tegengekomen die meer dan 30 biljetten in een keer uit kan poepen. Wanneer je dus naar een ATM gaat met briefjes van 100,000 rp dan kom je idd uit op een totaal van 3 miljoen, wanneer je een automaat hebt met briefjes van 50,000 rp dan blijf je hangen op 1.5 miloen.
Ikzelf heb een betaalpakket van de ING bank, met zo’n pakket hoef je GEEN transactiekosten te betalen wanneer je in het buitenland pint. De kosten hiervoor zijn zo’n 30 euro, maar dat heb je er met 10 keer pinnen ofzo wel uit. (Zeker als je meer dan een keer per jaar op vakantie gaat.) Bovendien krijg je dan ook een WA verzekering en een creditkaart op de koop toe. Handig dus!
ja-die uitleg klopt-dat is de door het maks. aantal uit te geven biljetten bepaald. Hier in BKK/Thaild is het 20stuks, maar wij hebben 1000 Bt als grootste (rond de 22 eurie vandaag).
Die 3 milion is al een stuk meer als heel veel Indo;s in 1 maand verdienen.
Met een credit card (en je hebt er saldo op -anders kost het flink) kan je nog steeds de bank INgaan en cash opnemen-max. door bank bepaald, maar veel hoger.
Las net dat ING de opslag op de koersopslag vanaf 1/3 verhoogt van 0,8 naar 1%. die betaal je in elk geval. de RABObank wordt door anderen ook vaak genoemd als zijnde lage opnamekosten hebbend. Heb je geen pakket-dan is het bij ING 1,82(nog steeds 4 ouwe guldens omgerekend)-en wordt dan verhoogd naar 2 eurie.
als je bij de rabobank het totaalpakket hebt, hoef je geen transactie kosten voor het pinnen in het buitenland te betalen. per keer kun je 6 miljoen pinnen.
gr.emcee
dit was 2 jaar terug ook al voorzover ik weet het enige adres in Sanur waar je per keer die 3 miljoen kunt pinnen. Er is dus jammer genoeg geen ATM in de J.L. Danau Tamblingan; dit is toch de belangrijkste straat in Sanur. Nog 11 weken en dan mag ik weer voor een maand naar ons “Godeneiland”.
Ben inmiddels al druk aan het trainen voor de Baliwandelvierdaags waar ik aan mee doe. Deze wordt (ik heb het al eens in een ander bericht gemeld) van 17 t/m 20 mei in en om Ubud georganiseerd.
Bij de Permatabank iets voorbij Batujimbarcafe komende vanaf Hardy’s staat in de hal voor de bank een ATM waar men afgelopen zomer 2x3 juta kon pinnen. De hal is ook na sluitingstijd van de bank bereikbaar.(incl bewaking)
Ik dacht dat per dag max 7.500.000 Idr opgenomen kon worden
bedankt voor deze uitstekende informatie. Ik kende alleen maar de ATM schuin tegenover het Radisson Plaza hotel, dit is heeeeel ver lopen vanaf de J.L. Danau Tamblingan. Ik hoop dat de ATM straks als ik in mei in Sanur ben ook nog 3 juta geeft.
Hoe kan je weten wanneer een pinapparaat briefjes van 50.000 of 100.000 geeft?
Dit kan je altijd vinden op de bovenkant van het pinapparaat. Soms is het wel lastig om te betalen met een briefje van 100.000 in Bali. Maar wanneer je 2 miljoen pint in briefjes van 50.000 dan heb je een een flinke stapel papiergeld (40 stuks !!) wat niet echt fijn te transporten is…
Hallo Jan,
Wij hebben recent (Kerst 2009) in Jl.D.Tamblingan geen ATM kunnen vinden die meer geeft als
2.5 mln Irp.
Ik heb bij de Hardy’s supermarkt een van de middelste ATM’s gehad, deze gaf het hoogtse bedrag.
Ook wij moeten elke keer per pintransactie kosten betalen.
Maar wij nemen altijd zoveel mogelijk cash mee.
Met wisselen krijg je nog altijd de beste koers. In sanur tegenover Respati Hotel zit een zeer
betrouwbare officiele money-changer.
Selamat Jalan,
salam
Istrimas
De ATM van BCA in het “ATM-gebouwtje” op de parkeerplaats bij Hardy’s Supermarket in Sanur geeft nog steeds max. Rp. 2,5 miljoen per transactie, in biljetten van Rp. 50.000,-.
Istrimas en Marcel bedankt voor jullie aanvullende informatie. Nog 3 weken en dan ben ik weer op ons “Godeneiland” Ik denk te kiezen tussen Wirasana, Swastika Bungalows of Respati. Heeft iemand hier nog ervaringsadviezen over? Mijn voorkeur gaat uit om min of meer in de buurt van Hardys te logeren.Alvast bedankt voor de reacties.
In Indonesië maak ik altijd gebruik van de ATM van BCA. Uit deze Anjungan Tunai Mandiri komen maximaal 25 biljetten, 25 van 100.000 Rp of 25 van 50.000 Rp, van de laatste soms ook slechts 24 biljetten dus 1,2 miljoen Rp. De ATM die biljetten van 20.000 geeft is inmiddels verdwenen. Ik gebruik altijd de mogelijkheid om biljetten van 100.000 Rp te trekken omdat ik per tranbsactie moet betalen. De BCA heeft deze machines door het hele land staan waar zij vestigingen heeft o.a. op Ambon. Laatst heb ik op Waingapu Sumba een ATM van de BNI aangetroffen die ook biljetten van 100.000 Rp gaf. 3 miljoen in een keer heb ik nog nooit meegemaakt, lijkt mij sterk. 2,5 miljoen in biljetten van 50.000 Rp lijkt mij onmogelijk, want dat zijn er 50. Ik vermoed dat die ATM’en niet meer dan 25 biljetten in een keer kunnen uitbraken.
Verder snap ik het probleem weer eens niet. Er kan gepind worden, als je in NL de juiste bank kiest kost het niks. Te weinig geld? Gewoon een keer extra pinnen, kan minstens 3 keer per dag.
wij zijn net terug van Sanur. Bij Hardy’s (supermarkt) konden we meer afhalen. Als je op de parking komt, staan er links atm’s.
Probeer daar eens
groeten and have fun