(origineel bericht op be-more.nl)
fishing
For English please scroll down
In Phnom Penh ben ik naar het zijde einland geweest waar ik een mooie voorraad ingeslagen heb aan veel te hoge prijzen. Dan heeft die familie mij het ene gerecht na het andere gekookt en op bier en zelfgebrouwde wijn van 35% alchohol. Het was een hele leuke en aangename ervaring.
Dinsdag hebben we met de kinderen vislijnen gemaakt en 15 kleine vissedn gevangen in de beek die ze dan 's avonds naar huis meegenomen hebben en de vislijnen ook. Waarschijnlijk hebben ze het hele weekend gevist. Ik heb leerlingen tegengekomen de woensdag die we vrij hebben die vuilnis aan het inzamelen is en daar geld voor krijgen. Woensdag zijn we de verjaardag van Seiha gaan vieren aan 60 road waar je een kermis hebt en enkel cambodjanen daar komen. Hij is 24 geworden en het was de allereerste keer dat hij zijn verjaardag vierde. Als er geen geld is wordt er geen verjaardag gevierd, de armen vieren die nooit. Daar ben ik dan 2 van mijn studenten tegengekomen die ballonnen aan het verkopen waren.
Vandaag heb ik minstens 7 kinderen moeten verzorgen het was een echt slagveld de ene na de andere met sneeen en kapotte nagels in de voeten. De meesten hebben dan ook geen schoenen en als je die wonden verzorgd en ze niks aan hun voeten doen heeft het geen zin.
Morgen is het mijn laatste dag en zal ik ze wat afgeprinte fotos meegeven met een potlood en een bic, en gaan we na de Engelse test naar de junglebook kijken.
De tijd vliegt hier voorbij je kunt het u niet voorstellen. nu het weer hevig geregend heeft is de temperatuur goed afgekoeld en hebben we het 's morgens en 's nachts soms zelfs fris.
Morgen wordt het een heel lastige dag om afscheid te nemen van de kinderen en de collega’s van anjali.
In pnomh phen i went to the silk island where i bought to much sild at to high prices. The family cooked for me the whole afternoon land gave me beer and home made wine of 35 % alcohol, it was a very nice day.
Tuesday we have made fish lines and the kids catched 15 small fishes. they took itat evening to their home and they fished the whole weekend.
Wednesday i saw my students collecting the garbage to earn money. at evening we went to celebrate the birthday of seiha the social worker at 60 road, all the khmer spend their weekends there to eat noodle and the kids go into bumping cars and the big wheel, jumping castle, … . It was the first time he celebrated his birthday. the poor nfamilys dont celebrate the birthdays. There i met 2 of my students who were selling balloons.
Today I had to clean and desinfect the wounds of at least 7 kids it was a massacre. broken nails, strong infected wounds, open knees, cuts in their feeds, most of them dont where shoes or dont have the money to buy shoes.
Tomorrow is my last day and i will give some printed photos plus a pencil and a pan to each kid. Tomorrow we plan to watch junglebook after the english test.
Time goest to fast here you cannot imagine. Now that it rained again the temperature lowered down and sometimes it is in the morning and evening even a little bit cold.
Tomorrow will be a heavy day to say goodbye to the kids and the colleauges.
next blog will be from Belgium then i willo add some movies and pictures.