First impression

(origineel bericht op be-more.nl)

First impression

Vandaag 1 januari zijn we (mijn vliegmaatje en ik) geland in Zuid-Afrika (Johannesburg). Het is 6 uur ’s morgens en we hebben tijdens de jaarwisselìng in het vliegtuig gezeten. Ons eigenlijk maar half bewust dat er nu een nieuwe dag en daarmee ook een nieuw jaar is aangebroken, gaan we op zoek naar onze bagage en de vlucht die ons naar Durban zal brengen. Op het vliegveld van Durban is het even zoeken naar onze chauffeur, maar uiteindelijk vinden we de man die ons naar het hostel zal brengen. Onderweg krijgen we van hem al een korte toelichting op onze omgeving. De weerskanten van de weg laten direct al het grote contrast tussen een rijke en een arme buurt zien. Ook verteld hij per huizengroep welke bevolking, welk ras daar woont, want de scheiding als gevolg van de Apartheid is hier nog aan de orde van de dag. We genieten van de zon en rusten uit van de vliegreis, tegelijkertijd is het meteen duidelijk dat we in een heel andere wereld zijn beland. Dit is nog maar de aankomst, ik ben benieuwd wat deze reis verder nog zal brengen!

(origineel bericht op be-more.nl)