Financiele vragen Tibet

Beste mede reizigers,

Ik zou graag naar Tibet willen, maar wil van te voren weten of ik momenteel financieel genoeg tot mijn beschikking heb.

Mijn vragen zijn:

• Hoe lang is een Tibetaanse Permit geldig?
  • Wat betaal je voor een budget verblijf?
  • Ik eet vegetarisch en drink noch rook, wat zou deze basisbehoefte ongeveer kosten?

Hartelijk dank,

Jop

Hai job

ik zou me niet teveel zorgen maken over dat permit
ik ben met de trein van Beijing naar Lhasa gegaan, zonder permit en er is niet om gevraagd en ik had het nergens voor nodig.
dat is 1

2… tibet is duur!! duurder dan je denkt igg.

treinticket beijing-lhasa, in NL geregelt, 180 euro maar uiteindelijk 120 euro betaald
hostel in Lhasa, was… denk denk, dorm room voor 40 yuan per nacht, incl ontbijt (stelde nix voor)
trip naar lake namtso (2 dg) was 250 yuan, overnachten daar ook 40 yuan (container)
trip naar everest/ grens met nepal, 5 dg, 4 pers was 8500 yuan

een westerse maaltijd (spagetti, yaksteak, pizza) kostte ongeveer tussen de 200 en 400 yuan
een colaatje 40 ofzo, weet het niet meer precies

entree in potala was 100 yuan. echt absoluut niet de moeite waard. klim lekker naar boven, geniet van het uitzicht en dan weer terug naar beneden.
de meeste tempels kosten rond de 100 yuan aan entree en dan moet je nog betalen om je camera mee te nemen, of 20 yuan per foto ofzo

internet kost 3 a 4 yuan per uur en kan erg snel zijn
postcard is 10 yuan, postzegel naar NL 25 yuan
ik heb een cd naar huis gestuurd voor 41 yuan, en die hadden mn ouders met een week thuis… super snel dus.
bellen naar nl was ongeveer 6,5 yuan per minuut, maar erg slechte verbinding, via skype is beter.

ik kan er een yuannetje of wat naast zitten, maar het heeft meer gekost dan vantevoren gedacht, maar het was het absoluut waard!!
als je nog meer vragen hebt, mail of pb me maar…
igg veel succes en veel plezier!

en 1 euro is ong. 9,5 yuan als ik t goed heb… is wel zo handig om te weten! (en zo hoeft niet iedereen t na te zoeken!) dus als je t aantal yuan door 10 deelt, heb je een redelijke goede prijs in euro’s…