Kosten Tibet.

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje wat betreft Tibet. Ik wil van Chengdu en retourtje naar Lhasa boeken met de trein. Nu heb ik begrepen dat ik in Chengdu in principe alles kan regelen. Maar niemand heeft het over de prijzen die daar aan verbonden zitten
Wat kost een ongeveer week Lhasa met de trein vanaf Chengdu inclusief permit, gids etc.

Ik kijk uit naar een antwoord,

Goede reis iedereen!

Wouter

De prijs vanuit Lhasa naar Kathmandu (overland, excl. vlucht erheen) is US$ 400-500 bij een grote groep, inclusief gids en chauffeur. Reis je met minder mensen, dan wordt de prijs hoger. Entreegelden kunnen soms ook behoorlijk oplopen, informeer dus of dit bij je trip in zit of niet.

(Geen volledig antwoord op je vraag, maar ik weet niet wat de trein kost.)

Bedankt voor je antwoord! Geeft wel een mooie indicatie! Was dat voor de trekking naar Tibet of ook voor in Lhasa zelf? (de tempels enzo)

Ik heb een andere reis gemaakt. Ik ben vanuit Kathmandu naar Lhasa gevlogen, en toen in 11n/12d in een jeep met chauffeur en gids terug naar Kathmandu gereisd. Daarbij ben ik ook gestopt bij Everest Basecamp (=extra permit). Omdat niet zo veel mensen daar geen willen, zat ik niet in een groep van (soms wel) 20 personen, maar in een klein groepje van 2 personen.

De prijs met zijn tweetjes ligt een stuk hoger, ik was ongeveer 1400 euro kwijt. Dat was inclusief overnachtingen, permits en alle entreegelden, maar exclusief eten en drinken.

heyey!

Ik heb dit nog op een site gevonden misschien dat je hier wat aan hebt:

What is the cheapest way to stay in Lhasa for 14 days?

Imagine if you don’t want to go anywhere, just stay in Lhasa for 14 days, then how much you should pay?

Day 1: Arrive in Lhasa by air.
Day 2: Staying in Lhasa.
Day 3: Staying in Lhasa.
Day 4: Staying in Lhasa.
Day 5: Staying in Lhasa.
Day 6: Staying in Lhasa.
Day 7: Staying in Lhasa.
Day 8: Staying in Lhasa.
Day 9: Staying in Lhasa.
Day 10: Staying in Lhasa.
Day 11: Staying in Lhasa.
Day 12: Staying in Lhasa.
Day 13: Staying in Lhasa.
Day 14: Staying in Lhasa, leave by train

This tour gives you lots of free time to wander around Lhasa. It’s not boring at all! The first time I came to Lhasa several years ago, I stayed in Lhasa for almost 2 months.

To break it down, the cost for the above tour should be around:

Tour guide salary = RMB 300 * 14 days = RMB 4200 = RMB 1050 per person (in a 4-people group)
Permit price = RMB 1200 per person
Hotel price for 10 days = RMB 280 per double room per night * 13 nights = RMB 3640 = RMB 1820 per person (in a 2-person or 4-person group)
Transportation from the airport = RMB 400 = RMB 100 in a 4-person group.
Transportation to the train station = RMB 100
Express mail service from Lhasa to mainland China (for the permit) = RMB 26 per mail.
Flight or train tickets to and from Lhasa are not included.
Meals are not included.
No land cruiser is rented within Lhasa.
No entrance fees included.

xxxx

oh en dit kost een trein ticket (hardsleeper, softsleeper):

Chengdu to Lhasa (RMB 712 & RMB 1104, 45 hours).

But there is an unfair surcharge for booking the train ticket in high season, from June to October. It can be as much as RMB 1000 for a ticket.

je kan dit het beste door je agency laten regelen.

Lhasa is zeker niet saai, maar als je twee weken de tijd hevt zou ik meer willen zien!

nee maar zo heb je een indicatie hoeveel het kost voor 2 weken dus dan ook voor 1 week (kun je dan berekenen). het stond zo voor 2 weken op die site